Performancing Metrics

بیش از ۵۰ هزار روستا تاکنون برق‌رسانی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 455881
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1401 - 11:41
- تعداد روستاهای برق‌دار شده کشور که در سال ۱۳۵۷ حدود چهار هزار و ۳۶۷ روستا بود، اکنون به ۵۸ هزار و ۲۹ روستا رسیده که نشان از تلاش بی‌وقفه برای برق‌رسانی پایدار به روستاها دارد.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، توسعه برق‌رسانی به همه نقاط کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که موجب شده شاخص بهره‌مندی از برق چه در بخش روستایی و چه در بخش شهری از رشد بالایی برخوردار باشد.

برق‌رسانی به همه نقاط با ساخت نیروگاه‌ها و گسترش شبکه‌های انتقال ممکن شده است و بر همین اساس درحالی‌که ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در سال ۱۳۵۷ رقمی معادل هفت‌هزار و ۲۴ مگاوات بود با رشد و توسعه روزافزون اکنون به ۸۹ هزار و ۷۱۰ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق کشور هم که در سال ۵۷ عددی برابر با ۱۳ هزار و ۵۶۱ کیلومتر مدار بود، اکنون به ۱۳۱ هزار و ۳۴۸ کیلومتر مدار برسد. همچنین ظرفیت پُست‌های انتقال و فوق توزیع که در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۸ هزار و ۴۷۷ مگاولت آمپر بود، اکنون به ۲۹۸ هزار و ۵۶۵ مگاولت آمپر افزایش یابد.

بر همین اساس تعداد روستاهای برق‌دار شده که در انتهای سال ۱۳۵۷ حدود چهار هزار و ۳۶۷ روستا بود، اکنون به رقم ۵۸ هزار و ۲۹ روستا افزایش یافته است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید