Performancing Metrics

هشدار در خصوص افزایش فرار مغزها| موج مهاجرت نیروهای کار در راه است | اتاق خبر
کد خبر: 455894
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1401 - 12:37
کرمان- رئیس خانه صمت کرمان با بیان اینکه بزرگترین معضلی که هم اکنون کشور ما با آن مواجه است فرار مغزهاست، گفت: موج از دست دادن نیروهای کار متوسط و ضعیف به واسطه مهاجرت به‌زودی آغاز می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی خانه صمت کرمان، بابک اسماعیلی در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: حدود دو ماه است که چین با ما کار نمی کند و ما دلیل این مساله را نمی دانیم زیرا ما تولیدکنندگان سیاست را نمی دانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی به شکلی است که ذخیره پولی نداریم و بر روی لبه تیغ کار می کنیم، تصریح کرد: خوشحالم امروز سیستم حاکمیتی به این نتیجه رسیده که بخش خصوصی اهمیت ویژه ای دارد و سعی بر جلوگیری از تعطیلی کارخانجات خصوصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری بخش خصوصی بسیار بالاست، اضافه کرد: ما مدیران بحران هستیم و یاد گرفتیم تغییرات سخت را چگونه مدیریت کنیم.

 

قادر به دور زدن fatf نیستیم

دکتر اسماعیلی ادامه داد: بحران اقتصادی اکنون دنیا را فراگرفته و سال سخت تری نسبت به قبل را در پیش رو داریم.

رئیس خانه صمت کرمان یادآور شد: ما درگیر تحریم هستیم و می توانیم به شکلی آن را دور بزنیم اما درگیر fatf نیز هستیم که به هیچ نحو قادر به دور زدن آن نیستیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین معضلی که هم اکنون کشور ما با آن مواجه است فرار مغزهاست، عنوان کرد: موج از دست دادن نیروهای کار متوسط و ضعیف به واسطه مهاجرت به‌زودی آغاز می شود و این نشانه خوبی نیست.

رئیس خانه صمت کرمان افزود: هدف ما به عنوان بخش خصوصی پولدارتر شدن نیست بلکه جلوگیری از تعدیل نیروها و کارگرانی است که در معادن و کارخانجات مشغول به کار هستند و در صورت بیکار شدن سرنوشت نامعلومی در انتظار آنها خواهد بود و این مساله عوارض غیرقابل جبرانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: هر روز بر تعداد بیکارها افزوده می شود و کارگرها شغل شان را از دست می دهند بنابراین توقع داریم حامی ما باشید.

 

بستن درهای کشور به روی دیگران با شعار حمایت از تولید داخلی غلط است

اسماعیلی بیان داشت: ما داریم ورشکست می شویم اما دولت حقوق و عوارض دولتی را بیشتر می کنند. قوه قضاییه باید ببیند کسی که این تصمیم را می گیرد چه به روز تولیدکننده می آورد.

وی با تاکید بر اینکه خام فروشی بد نیست، گفت: اگر پولی که از این راه به دست می آید در مسیر درست هزینه شود می توان بر روی این دیدگاه خط بطلان کشید.

اسماعیلی ابراز داشت: کشور ما را به راحتی تحریم می کنند زیرا نه از کسی چیزی می خریم و نه چیزی به کسی می‌فروشیم و قطعا تحریم کردن ما برایشان عواقبی ندارد.

رئیس خانه صمت کرمان بیان کرد: اقتصاد همه چیز است و بستن درهای کشور به روی دیگران با شعار حمایت از تولید داخلی غلط است و با این واژه به کشور خیانت کردیم.

وی اظهار کرد: از ورود ماشین‌آلات دسته دوم به کشور ممانعت می شود با این عنوان که تولید داخلی ضربه می خورد و با این شرایط قطعا ما جنگ را می بازیم.

 

عدم حمایت دولت از صادرکنندگان

نائب رئیس خانه صمت استان کرمان نیز در این نشست ابراز داشت: تمامی دنیا به صادرکنندگان مشوق می‌دهند این در حالی است که در کشور ما هیچ حمایتی از صادرکننده نمی شود و عوارض را نیز بر دوش آنها تحمیل می کنند.

محمد امینیان اضافه کرد: زمانی که کارخانجات و شرکت های تولیدی محکوم به شکست شوند؛ کارکنان آنها شغل خود را از دست می دهند و این برای جامعه خوب نیست.

امینیان تاکید داشت: ما در بحث قیمت تمام شده محصولات مانده ایم و تنها راه بخش دولتی فشار به مصرف کننده است که روش مناسبی نیست و با این شرایط در بخش تولید قادر نیستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

 

قضات باید به امور فعالان اقتصادی مطلع شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هم در این دیدار گفت: ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم.

مهدی قویدل افزود: در حالی با چالش های زیادی مواجه هستیم که عده‌ای از دلالان در خارج از مرزها اعتماد تجار کشورهای دیگر را نسبت به ما از بین برده اند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی خواهیم کرد و در این راستا نیازمند آن هستیم تا خانه صمت اطلاعات لازم را به ما ارائه دهد. به خانه صمت با بازدید، مطالبه و پیگیری کمک می کنیم اما این مساله مستلزم اطلاعاتی است که به ما داده می شود.

قویدل ادامه داد: تحلیل های شما در این زمینه بسیار مهم است؛ بسیاری از قضات ما به امور اقتصادی و مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی ناآشنا هستند و باید به ما آگاهی و راهکار دهید تا این قشر نیز به این یقین برسند که در جبهه شما بجنگند.

در ادامه موضوع تفاهم نامه فی مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و خانه صمت استان کرمان بررسی و در خصوص آن تبادل نظر شد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید