Performancing Metrics

معرفی رمز ارز استلار | هرآنچه که باید درباره ارز دیجیتال استلار بدانید | اتاق خبر
کد خبر: 456417
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1402 - 12:09
ارز دیجیتال استلار (Stellar) فقط در ۳ تا ۵ ثانیه در هر جای دنیا قابل معامله است. این ارز برای پرداخت‌های برون مرزی (به عنوان مثال معاملات خارج از کشور) ایده آل است.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از بازار: ارز دیجیتال استلار (Stellar) فقط در ۳ تا ۵ ثانیه در هر جای دنیا قابل معامله است. این ارز برای پرداخت‌های برون مرزی (به عنوان مثال معاملات خارج از کشور) ایده آل است. در سراسر جهان، اگر در مکانی جداگانه و بدون دسترسی به بانک‌ها باشید، معاملات ارزان و سریع از طریق تلفن همراه، تبلت یا دسک تاپ شما به وسیله استلار بسیار مفید خواهد بود.

 

ارز دیجیتال استلار چیست؟

ممکن است قبلاً در مورد آن چیزی شنیده باشید، در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، استلار تلاش کرد تا فاصله بین رمزنگاری و دنیای مالی را کاهش دهد. از آن زمان، ارز دیجیتال استلار رشته همکاری با برخی از بزرگترین شرکتهای فنی و مالی را به دست آورد. نتیجه این مشارکت ها شامل IBM ، Stripe و Deloitte و همچنین حداقل دوازده پردازنده پرداخت و موسسه مالی در اروپا و آسیا شد.

هدف اصلی استلار این است که با اتصال مردم، بانک ها و سیستم های پرداخت به خط پرداخت دیجیتال جهان تبدیل شود و این امکان را به شما می دهد تا با کارمزدی کمتر از هزار تومان به سرعت و با اطمینان پول را به هر کسی، در هر مکان انتقال دهید.

برخی ادعا می کنند که رمزنگاری استلار به عنوان یک کپی از پروتکل ریپل آغاز شده است. جالب است که Jed McCaleb ارز استلار را تاسیس کرد، ریپل را هم نیز تأسیس کرده است. با این حال، جد مک کالیب (Jed McCaleb) خودش در صفحه توئیتر خود گفته است که این دو رمز رمزهای مختلفی دارند و کپی نیستند.

 

اگر استلار کپی ریپل نباشد، پس چیست؟

معرفی رمز ارز استلار | هرآنچه که باید درباره ارز دیجیتال استلار بدانید

تفاوت اصلی ارز ها در این است که استلار افراد را هدف قرار می دهد، در حالی که ریپل موسسات مالی از جمله بزرگترین بانک های جهان را هدف قرار می دهد.

 

برای اینکه بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم، جامعه هدف استلار عموم مردم هستند که ارز دیجیتال XLM را برای تأمین سوخت و خرده فروشی استفاده می کنند. از طرف دیگر، ریپل برخی از بزرگترین بانک های جهان را هدف قرار داده است، مانند Santander ، Bank of America و HSBC.

ارز دیجیتال استلار نیز به دلیل نوع تجارت با ریپل متفاوت است، زیرا بنیاد استلار یک سازمان غیرانتفاعی است. این به این معنی است که آنها معافیت های مالیاتی دریافت می کنند، هیچ سهامدار و سود سهامی وجود ندارد.

 

چگونه می توان از استلار استفاده کرد؟

معرفی رمز ارز استلار | هرآنچه که باید درباره ارز دیجیتال استلار بدانید

شما می توانید استلار را به عنوان پسر عموی سریعتر و مقیاس پذیر بیت کوین که نیازی به استخراج ندارد، تصور کنید. استلار فقط در ۳ تا ۵ ثانیه در هر جای دنیا قابل معامله است. این برای پرداخت های برون مرزی (به عنوان مثال معاملات خارج از کشور) ایده آل است. در سراسر جهان، اگر در مکانی دور افتاده و بدون دسترسی به بانک ها باشید، معاملات ارزان و سریع از طریق تلفن همراه، رایانه لوحی یا دسک تاپ شما بسیار مفید خواهد بود.

 

استلار یک صرافی داخلی دارد که می توانید از طریق آن ارز هایی هایی مانند بیت کوین، اتریوم یا ریپو کوین خود را با استلار معامله کنید.

از دی تا مرداد ۱۳۹۶ (ژانویه تا آگوست ۲۰۱۷)، استلار متوجه شد که پیشنهادات اولیه ارز این پلتفرم بیش از ۱.۳ میلیارد دلار فقط در ۸ ماه است. ICO هایی مانند Mobius (که چیزی کمتر از ۴۰ میلیون دلار درآمد داشت) به دلیل مقیاس پذیری و پروتکل اجماع استلار، آن را به جای بلاک چین های محبوب تر انتخاب کردند.

 

آیا استلار ایمن است؟

 

استلار دارای یک لایه امنیتی تقریباً مطمئن است که صرافی و شبکه استلار هرگز هک نشده اند. با این حال، یک مورد وجود داشت که مقداری استلار را از یک وب سایت کیف پول آنلاین دزدیدند، اما این از کنترل XLM خارج بود. این یک نقص در کیف پول بود، نه در فن آوری استلار.

کارمزد بسیار کمی که با هر معامله استلار پرداخت می‌کنید نیز برای جلوگیری از حملات موسوم به Denial of Service (DDoS) استفاده می شود. این نوع حملات معمولاً هنگام سرریز شدن سرورها اتفاق می افتد. بنابراین، با گرفتن هزینه ای ناچیز، خدمات امنیتی و جلوگیری از حملات مهاجمین که بسیار گران است، پرداخت می‌شود.

 

نقاط قوت و ضعف ارز دیجیتال استلار

نقاط قوت استلار

  • هزینه‌های معاملات فوق العاده کم
  • معاملات سریع
  • مقیاس پذیری
  • پشتیبان سازمان های بزرگ مالی

 

نقاط ضعف

  • عدم اطمینان به برخی افراد پشت کار استلار
  • متمرکز

 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال استلار پرداختیم. جالب است بدانید درطول زمانی که ما منتظر پردازش یکی از معاملات بیت کوین هستیم، ارز دیجیتال دیگری به نام استلار می‌تواند در همان زمان بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ تراکنش انجام دهد. بنابراین این رمز ارز می تواند یکی از بهترین ها برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتو باشد. برای اطلاع از بهترین مقالات درباره دنیای رمز ارزها و انواع کیف پول دیجیتال و صرافی ها می توانید به مجله ویکی مراجعه کنید. اینجا آخرین اطلاعات دسته بندی فناوری و کسب و کار آماده ارائه است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید