به گزارش اتاق خبر به نقل از اکو ایران :

ابزارهایی برای تحلیل بهتر سهام شرکت‌های بورسی

تنوع ابزارها و اطلاعاتی که در اختیار یک فعال بازار سرمایه است باعث می‌شود که بررسی تمامی ابزارها و تشخیص ابزار مناسب کار دشواری باشد. تکنولوژی‌ها و ابزارهای نوین به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم سریع‌تر و با کیفیت‌تر تصمیم گیری کنیم. این ابزارها بصورت تحلیل‌هایی که انسان‌ها قبلاً شخصاً انجام می‌دادند را بصورت اتوماتیک در آورده و راه تحلیل را تسریع می‌کنند.

تحلیل سهام شرکت‌ها و رتبه‌بندی آنها بر اساس داده‌های معاملاتی

یکی از کاربردهای مهم و جالبی که با استفاده از تحلیل داده و هوش‌مصنوعی در بازارهای مالی انجام می‌گیرد امتیازدهی و رتبه‌بندی سهام شرکت‌ها بر اساس داده‌های مالی است. برای مثال اگر می‌خواهید ببینید که عملکرد حقیقی‌ها و حقوقی‌های وبملت(بانک ملت) چگونه بوده است نیاز است تا حجم زیادی از اطلاعات معاملاتی حقوقی‌ها و حقیقی‌ها را تحلیل کنید. حتی ممکن است در این تحلیل دچار خطای محاسباتی یا خطای احساسی شوید. در حالیکه الگوریتم‌ها می‌توانند با تحلیل بسیار دقیق اطلاعات بدون سوگیری به راحتی معاملات حقیقی و حقوقی سهم را امتیازدهی کنند.

در شکل پایین نمونه‌ای از این الگوریتم‌ها و ابزارها نمایش داده شده که امتیاز رفتار معاملاتی به راحتی قابل درک است. همچنین با استفاده از نمودار مناسب می‌توانیم نوع خرید و فروش حقوقی را به را به خوبی تحلیل کنیم.

 images_1679484280_641ae578b8aed.png

دسترسی آسان به اخبار و تحلیل‌هایی که مورد نظر ماست

فرض کنید که شما برای وتجارت(بانک تجارت) می‌خواهید به اخبار و تحلیل‌هایی که فعالین بازار منتشر کرده‌اند دسترسی داشته باشید. تعداد زیادی کانال در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که در رابطه با بازار سرمایه در طول شبانه روز تحلیل تولید می‌کنند. بررسی این کانال‌ها بصورت فردی کار بسیار دشواری است. درحالیکه تکنولوژی‌های تحلیل متن این کار را بصورت اتوماتیک انجام داده و اطلاعاتی که نیاز داریم را در اختیار ما قرار می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده سایت تحلیلی تلبورس به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

تحلیل کلیت بازار و روند بازار

برای تحلیل بازار معمولاً افراد با استفاده از تحلیل تکنیکال و خواندن اطلاعات محدودی که وجود دارد سعی می‌کنند روند آینده را تشخیص دهند. امّا اگر به مجموعه‌ای از اطلاعات و نمودارها دسترسی داشته باشیم که اطلاعات تجمیعی از بازار را در اختیار ما قرار دهند می‌توانیم درک عمیق‌تری نسبت به بازار و رند آینده آن داشته باشیم.

 images_1679484295_641ae5879bdf0.png

شکل بالا نمونه‌ای از نمایش اطلاعات تجمیعی بازار است که به خوبی روند بازار را به ما نمایش داده و به راحتی می‌توانیم درک بهتری نسبت به بازار داشته باشیم. شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت تلبورس از این اطلاعات استفاده کرده و وضعیت بازار را بخوبی تحلیل کنید.

در نهایت شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌هایی که از طریق ابزارها و تکنولوژی‌های جدید اطلاعات مالی و بورس را تحلیل و بصورت اصولی را نمایش می‌دهند درک عمیق‌تری نسبت به سهم‌ها و وضعیت کلی بازار داشته باشید.