Performancing Metrics

تولید کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو برای اولین بار در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 456919
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1402 - 15:14
رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: برای اولین بار کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو در کشور تولید می شود که این بیماری در سال ۸۴ باعث از بین رفتن صنعت میگوی کشور شده بود.

به گزارش اتاق خبر به نقل خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود بهمنی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این کیت در کشور به قیمت ۵۰۰ دلار تولید می شود اما واردات آن برای کشور ۱۲۰۰ دلار تمام می‌شد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه سرعت تشخیص بیماری توسط کیت داخلی بیش از دو برابر مشابه خارجی است، گفت: زمان تشخیص بیماری در کیت داخلی ۳,۵ ساعت است در حالی که با مشابه خارجی زمان حدود ۸,۵ ساعت است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰۰ کیت در کشور استفاده می شد گفت: علاوه بر هزینه بالا، تحریم مانع بزرگی برای واردات بود که به تولید کنندگان داخلی آسیب می زد به طوری که در سال ۸۴  کل صنعت میگو را این بیماری از بین برد و با تولید آن در  داخل این مشکلات برطرف شده است.

بهمنی با بین اینکه تولید  این کیت در کشور بومی شده است، افزود:  مقابله با این بیماری می تواند تا ۳۵ درصد تولید میگوی کشور را افزایش دهد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید