Performancing Metrics

اولتیماتوم کاهش قیمت‌ها به واحدهای تولیدی | اتاق خبر
کد خبر: 464
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1390 - 11:06

ريیس سازمان بازرگانی استان تهران از اولتیماتوم کاهش قیمت‌ها به 5 واحد تولیدی خبر داد و گفت: وزارت بازرگانی به دلیل افزایش خودسرانه قیمت‌ها، به 5 برند تولیدی اولتیماتوم داده تا قیمت‌ محصولات خود را به حالت قبل برگردانند. البته تاکنون چهار برند قیمت‌‌ها را به حالت اولیه برگردانده‌اند و یک برند نیز، در حال مذاکره با سازمان حمایت است و تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت محصولاتش صادر نشده است.

به گفته عباس قبادی، برخی برندهای متخلف در تولید لبنیات و نیز شن و ماسه و گچ نیز ملزم شده‌اند که قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانند؛ در غیر این صورت با آنها برخورد شدید می‌شود.

قبادی تصریح کرد: در این میان تلاش بر این است که در کمترین مدت زمان به تخلف رسیدگی شود، به همین دلیل بازرسان به همراه قاضی تعزیرات با مراجعه به محل تولید و نه خرده‌فروشی‌ها، به تخلفات رسیدگی می‌کنند؛ چراکه از دیدگاه ما هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی با سازمان حمایت جرم است.

قبادی با بیان اینکه برخی افراد نیز از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند، افزود: ولی وزارت بازرگانی به طور قطع با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، با هرگونه تغییرات در کمیت و کیفیت به صورت غیرقانونی به شدت برخورد می‌کند. به گفته ريیس سازمان بازرگانی استان تهران، وزارت بازرگانی معتقد است که تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان باید در جهت کاهش قیمت تمام شده کالا با حذف اتلاف انرژی و افزایش بهره‌وری گام بردارند؛ چراکه اگر تولیدکنندگان بخواهند به دلیل اجرای قانون، افزایش قیمت بدهند، زمینه برای قاچاق و واردات از مبادی غیررسمی فراهم می‌آید و این تجربه‌ای است که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید