Performancing Metrics

تشکیل اتاق اسکاندیناوی در مناطق آزاد و برآشفتگی مسوولان اتاق ایران | اتاق خبر
کد خبر: 5950
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1390 - 08:50

روابط عمومی اتاق ایران در حالی  تشکیل اتاق ایران و اسکاندیناوی را تکذیب می کند که این اتاق  چهار سال است که در منطقه آزاد انزلی فعالیت دارد.

به گزارش اتاق نیوز؛ عصر دیروز تکذیبیه ای از سوی روابط عمومی اتاق ایران  بر روی  خروجی سایت  اتاق قرار گرفت  که حاوی تکذیب  رسمیت اتاقی با نام اسکاندیناوی بود.

روابط عمومی اتاق ایران که این روزها خبرسازترین قسمت نهاد بخش خصوصی شده و گردانندگان اتاق معتقدند که اتاق بازرگانی نیازی به روابط عمومی و اطلاع رسانی هم ندارد  به شدت در حال خانه تکانی و تعدیل نیروست و تقریبا" هیچ خبر مهمی جز تکذیبیه گاه به گاه بر روی خروجی آن قرار نمی گیرد.

از سویی هم  به نظر میرسد که اتاق ایران نسبت به تشکیل اتاقهای تجاری دیگر حساسیت بالایی دارد و از درست شدن رقیب برای خود بسیار هراسناک است؛ بطوریکه با مشاهده یک مصاحبه از اتاق یا شورایی که چهار سال است فعالیت می کند برآشفته شده و سراسیمه آن را تکذیب می کند.

این در حالیست کهطبق قانون مناطق آزاد؛  مناطق آزاد تجاری با هر نامی که باشد نسبت به فعالیتهای اقتصادی بین المللی آزادند و نیازی به کسب اجازه از اتاقهای بازرگانی هم ندارند.

در این میان  اصغر امانی  درگفتگو با مهر با اشاره به اینکه گسترش و تعمیق روابط اقتصادی تجاری بخش خصوصی کشورهای اسکاندیناوی، خاورمیانه و شمال آفریقا مهمترین هدف راهبردی این اتاق است، گفته بود: هم اکنون بعد از گذشت حدود چهار سال از آغاز فعالیت اتاق اسکاندیناوی ایران که به منظور توسعه روابط اقتصادی کشورهای منطقه اسکاندیناوی و ایران اسلامی در منطقه آزاد انزلی تأسیس شد، علاوه بر ایجاد دفاتر نمایندگی در استان های مختلف کشور دفاتر نمایندگی این اتاق تعاملات بسیارخوبی با بخش های خصوصی و دولتی کشورهای لبنان، عراق، آذربایجان و شمال آفریقا برقرار کرده است، روابطی که روند رو به رشدی را طی می کند.

وی همچنین با بیان اینکه نخستین جلسه مجمع روسای نمایندگی اسکاندیناوی ایران امسال در دفتر مرکزی این اتاق واقع در منطقه آزاد انزلی برگزار شد در خصوص تشکیل این مجمع  بیان داشته بود: بررسی عملکرد بخش های مختلف اتاق، تجزیه و تحلیل عملکرد اتاق در مسیر تحقق برنامه ها و اهداف ایجابی خود، واکاوی موانع و چالش های پیش روی و در نهایت بحث و گفتگو در مورد برنامه های آتی و پیشنهادی اتاق برای ایفای نقش فعال تر در روابط اقتصادی ایران و کشورهای منطقه از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این نشست را تشکیل می داد.

رئیس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران در رابطه با اهداف ایجاد این اتاق هم گفته بود: ایجاد و تسهیل روابط میان فعالان اقتصادی در بخش های مختلف فنی، مهندسی، بازرگانی و فرهنگی، برگزاری اجلاس و کنفرانس های تخصصی به منظور آشنایی با فرصت های اقتصادی کشورهای دو طرف، انتشار گزارش مطالعات، بررسی و ارزیابی های مربوط به قوانین و راهکارهای فعالیت تجاری و اقتصادی در ایران و اسکاندیناوی، برگزاری تورهای تخصصی فنی، مهندسی و بازرگانی در این زمینه، بازاریابی و ارائه خدمات مشاوره ای از مهمترین اهداف تشکیل اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران است.

وی  در رابطه با علمکرد اتاق متبوع خود خاطرنشان کرده بود: طی این مدت اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران قراردادهای همکاری متعددی میان شرکت های ایرانی و اسکاندیناوی منعقد و ترتیبات بازدید شرکت های دو طرف از کشورهای یکدیگر را فراهم و درنهایت مقدمات حضور شرکت های سوئدی در ایران را مهیا کرده است.

وی همچنین اتاق های بازرگانی را حلقه واصل و تسهیل کننده روابط بخش های خصوصی و دولتی کشورهای مختلف اعلام کرده و یادآورشده بود: با توجه به مسیر روبه رشد مناطق آزاد ایران نسبت به ایفای نقش واقعی آنها در اقتصاد و صنعت منطقه بسیار امیدواریم و آمادگی خود را به منظور توسعه همکاری ها میان مناطق آزاد کشور و بخش های مختلف اقتصادی کشورهای اسکاندیناوی اعلام می کنیم.#

 

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید