Performancing Metrics

هدایت هدفمند یارانه‌ها زمینه‌ساز تقویت تولید | اتاق خبر
کد خبر: 66335
تاریخ انتشار: 13 تیر 1393 - 21:55

اتاق نیوز - عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: در صورتی که یارانه‌ها به صورت هدفمند به سمت تولید هدایت شود، تقویت تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال و سرمایه برای کشور ممکن می شود.

ابوالفتح ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تزریق نقدینگی به صورت یارانه به جامعه، زمینه تزلزل در کنترل تورم و عدم دستیابی به اهداف توسعه ای کشور فراهم می شود.

وی بحث های نقدینگی، مالیات و صندوق های بیمه ای را در حال حاضر دغدغه ی اصلی حوزه های صنعت، معدن- تجارت و صنوف مختلف دانست و گفت: در صورتی که بانک ها در تامین نقدینگی صنایع اهتمام کنند و حوزه های مالیاتی نیز در این بخش از حربه‌های سخت گیرانه استفاده نکنند، مهمتر اینکه صندوق‌های بیمه ای در تسهیل راه بخشهای تولیدی همکاری کنند شاهد ایجاد تحرک و شتاب در این بخش خواهیم بود.

ابراهیمی تاکید کرد: با هموار سازی ریل های تولیدی ، کاهش تورم، افزایش تولید ملی، افزایش کیفیت تولیدات داخلی به لحاظ ایجاد رقابت، جلوگیری از خروج ارز و در نتیجه ایجاد بار روانی مثبت در سطح جامعه و به تبع آن احساس امنیت اقتصادی خانواده‌ها فراهم می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی با یادآوری اعلام کاهش تورم از سوی بانک مرکزی در سه ماهه نخست امسال گفت: در حالیکه که شاهد افزایش قیمت کالاها در بسیاری موارد هستیم ولی به لحاظ تثبیت تقریبی حوزه اقتصادی تورم کاهش یافته و این نشان دهنده رشد فرهنگی جامعه و صنوف مختلف است.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به توفیقات مجموعه تحت مدیریتش طی سال گذشته آن را مرهون گزینه هایی همچون تلاش در جهت خودکفایی،‌ تنوع در محصولات تولیدی، صرفه جویی ارزی، افزایش بهره وری و تلاش پرسنل این مجتمع صنعتی اعلام کرد و گفت: سال گذشته با تامین ٢٣هزار دستگاه تراکتور مورد نیاز کشاورزان داخلی و افزایش صادرات و همچنین جلوگیری از خروج ارز با داخلی سازی بسیاری از قطعات کلیدی تراکتورسازی ایران توانستیم سال خوبی را تجربه کند.

ابراهیمی اضافه کرد: شتاب گرفتن چرخ های تولید در تراکتورسازی ایران نه تنها باعث رونق اقتصادی و اجتماعی در استان بلکه کشور می شود چرا که همکاری نزدیک به 400 کارخانه و قطعه ساز با این مجموعه و گره خوردن تولید آنها با گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، تحرک در مراکز تولیدی را افزایش می دهد وباعث کارآفرینی واشتغال می شود.

وی ابراز امیدواری کرد حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور و استان امسال سال متفاوتی را نسبت به سالهای گذشته پیش رو داشته باشد و با گذر از بحرانها، شاهد رونق و جان گرفتن دوباره واحدهای صنعتی و تولیدی کشور باشیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید