Performancing Metrics

برند سازی بدون مجوز اتحادیه تخلف است | اتاق خبر
کد خبر: 66502
تاریخ انتشار: 14 تیر 1393 - 14:01

اتاق نیوز - رییس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفت: برند سازی بدون مجوز اتحادیه صنف لوازم خانگی تخلف محسوب می شود و مردم باید هوشیار باشند.

 محمد طحان پور در گفت و گویی اظهار کرد: گرچه کالاهای تولید داخل نیازمند برند سازی هستند اما این کار باید با مجوز اتحادیه صورت گیرد تا موجب افزایش اعتماد مردم شود.

وی افزود: یکی از راهکارها برای برند سازی آن است که چند شرکت معتبر با هم مشارکت کرده و اقدام به برند سازی کنند تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم اطمینان مصرف کننده جلب شود.

طحان پور با انتقاد از افرادی که بدون هیچ پشتوانه علمی دست به برند سازی زده اند گفت: برند سازی که اکنون دنبال می شود را قبول نداریم چرا که لطمه به تولید است وهیچ دانشی در تولید و آگاهی نسبت به تولید در آن دیده نمی شود.

وی افزود: افرادی که هیچ اطلاعی از تولید لوازم خانگی ندارند با سفارش کالا به کارخانه های تولید لوازم خانگی محصولی با برند خود بدون مجوز و پرداخت هزینه های جاری تولید و به طور سلیقه ای روی آن قیمت گذاری می کنند.

طحان پور تاکید کرد: ما با چنین برند سازی که حتی حقوق دولت را نیز پرداخت نمی کنند مخالف بوده و آن را قبول نمی کنیم.

رییس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اظهارکرد: متاسفانه تعدادی برندهای بدون پشتوانه در کارخانه ها تولید می شوند ولی شرکت خدمات پشتیبانی ندارند که عرضه محصولات این کارخانه ها در بازار در حال افزایش است و باید از تولید و عرضه این محصولات جلوگیری شود.

طحان پور با بیان این مطلب که البته این موضوع بیشتر در بخش تولید اجاق گاز صورت می گیرد گفت: بخش هایی از لوازم خانگی که احتیاج به دانش و تخصص دارد دستخوش چنین امری نشده است.

برند سازی مجموعه ای از راهکارهاست که به نام تجاری محصول، هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز می کند.

برندسازی شامل مباحث مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند، انتخاب نام موثر برای برند، ایجاد طبقه بندی جدید، انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای آن، بسط برند یا محدود نمودن دامنه تمرکز، عمق و ارزش برند، روابط عمومی، رویدادسازی ؛ تبلیغات و... می باشد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید