Performancing Metrics

چارچوب واگذاری امور به اصناف بزودی تدوین می شود | اتاق خبر
کد خبر: 67467
تاریخ انتشار: 21 تیر 1393 - 17:58

اتاق نیوز - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین چارچوب واگذاری امور به اصناف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: واگذاری امور به اصناف باید در یک چارچوب صورت بگیرد که این موضوع در دست مطالعه و تدوین است.

 مجتبی خسرو تاج در گفت و گویی با تاکید بر اینکه، اصناف باید نخست سازماندهی شوند، افزود: اصناف بر اساس رسته های کالایی، خدماتی، تشکل های صنفی و اتحادیه ها باید تقویت شوند و گسترش یابند.

وی ادامه داد: برای اصناف بر اساس خدمات رسانی که در بخش کالا و خدمات به مردم ارایه می دهند، باید یکسری مقررات و دستورالعمل هایی تدوین شود تا بر اساس این دستورالعمل ها نحوه خدمات رسانی و کالارسانی به مردم مشخص شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال جاری باید آیین نامه ها و دستورالعمل های کاری در این خصوص تهیه و تدوین شود، گفت: اگر اصناف سامان دهی شوند و یکسری وظایف و اختیارات به آنها واگذار شود، پس می توانیم نقش نظارت بر عملکرد اصناف را نیز از خود آنها بخواهیم.

خسروتاج تصریح کرد: به نظر می رسد بخشی از نظارت ها را می شود به اتحادیه و تشکل ها واگذار کرد و جایگاه دولت نیز جایگاهی است که باید تنظیم مقررات انجام دهد و دستورالعمل های کاری را با کمک خود تشکل ها تدوین کند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید