Performancing Metrics

واقعی شدن مالیات‌ها با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش | اتاق خبر
کد خبر: 68065
تاریخ انتشار: 24 تیر 1393 - 22:38

اتاق نیوز - رییس اتحادیه لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی تاکید کرد: با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش، مالیات‌ها واقعی می‌شود.

علی اکبر بخشی در گفت‌و‌گویی  اظهار کرد: چنانچه با نصب صندوق‌های مکانیزه فروش سازمان مالیاتی ملاک خود را برای تعیین مالیات‌ها آمار به دست آمده از این صندوق قرار دهد و دیگر از اصناف دفاتر فروش نخواهد، می تواند مشوق خوبی برای صنوف برای اجرای این طرح باشد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان مالیاتی، مالیات اصناف را بر اساس دفاتر فروش و یا به طور توافقی و یا به صورت علی الراس تعیین می‌کند که با نصب صندوق مکانیزه در واحدهای صنفی مالیات‌ها واقعی می‌شود که در این حالت قطعا بیش از 45 درصد از صنوف مالیاتشان کمتر از رقم فعلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن هزینه صندوق مکانیزه مقرر شده این مبلغ از مالیات سال 93 واحدهایی که اقدام به نصب صندوق مکانیزه می‌کنند کسر شود گفت: امیدواریم سازمان مالیاتی به وعده خود وفا کند.

رییس اتحادیه لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه سازمان مالیاتی هم اکنون توان اجرای این طرح و تامین صندوق های مورد نیاز را ندارد تصریح کرد: ساختار و زمینه‌های لازم اجرای این طرح به طور کامل فراهم نیست و تحقق آن در یکسال ممکن نیست.

بخشی ادامه داد: در صورت اجرا نکردن این طرح صنوفی که مشمول آن هستند، جریمه می شوند و حتی ممکن است صنوف با افزایش مالیات مواجه شوند.

وی یادآورشد:در قانون برنامه پنجم توسعه بر نصب صندوق مکانیزه فروش برای اصناف، تاکید شده که اجرای این طرح به منظور شفاف سازی در معاملات اصناف است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید