Performancing Metrics

تعامل میان تعاونی ها گردش منابع مالی را افزایش می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 71022
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1393 - 14:13

اتاق نیوز - دبیرکل اتاق تعاون مرکزی گفت: در صورتی که تعامل میان تعاونی ها افزایش یابد، سرعت گردش پول در جامعه افزایش می یابد به طوری که نرخ سود 25 درصدی تسهیلات به 14 تا 15درصد تقلیل می یابد.   

محمدصادق مفتح درسومین جشنواره جایزه ملی تعالی مدیریت تعاون در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، افزود: دیگر نمی توان از وام های ارزان قیمت در بخش تعاون استفاده کرد.

وی با بیان آنکه برای تامین منابع مالی مورد نیاز تعاونی ها دو راهکار وجود دارد، افزود: یکی از راهکارها تعامل میان تعاونی ها است زیرا این امکان ایجاد می شود که قیمت تمام شده کاهش و سرعت تامین نقدینگی افزایش یابد.

وی دیگر راهکار را استفاده تعاونی ها از بازار سرمایه ذکر کرد و اظهار داشت: ابزار جدید مالی به نام صکوک می تواند منجر به تامین منابع مالی مورد نیاز در بخش تعاون شود.

وی با اشاره به تجارب دیگر کشورها در حوزه تعاون گفت: مطالعه در بخش تعاون کشورهای دیگر این پرسش را مطرح می کند که آیا می توانیم بین شرکتهای تعاونی، ماهیت حقوقی آنها و بورس به عنوان بازار سرمایه وجه اشتراکی ایجاد کرد؟ پاسخ به این پرسش آری است زیرا این کار در دیگر کشورها تحقق یافته است.

وی پرسش دوم را در خصوص اجماع سرمایه گذاری خارجی و نظام حقوق تعاونی مطرح کرد و گفت: بخش تعاون به طور تحقیقی از این موضوع محروم است.

مفتح تاکید کرد: بحث تامین مالی تعاونی ها باید در کشور شروع شود و شکل تامین نقدینگی برای تعاونی ها را طرح کنیم.

دبیرکل اتاق تعاون با اشاره به اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاون گفت: این مفهوم به عنوان تاب آوری اقتصاد در کشورهای دیگر به ویژه در سال 1973 میلادی که به دنبال جنگ میان اعراب و اسرائیل شوک قیمت نفتی ایجاد شده بود، مطرح شد.

مفتح تاکید کرد: برای تاب آوری اقتصادی گزینه ای به غیر از بخش تعاون نداریم، تامین منابع مالی برای بخش تعاون ضرورت اقتصاد کشور است.

وی در پایان یادآور شد: باب استفاده از سرمایه گذاری خارجی باید در کشور افزایش یابد و تعامل تعاونی های تولید کالایی و خدماتی باید رشد یابد تا گردش مالی در کشور ایجاد شود.

در پایان این مراسم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعاونگران کشور برگزار شده بود از تعاونگران برتر کشور تقدیر شد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید