Performancing Metrics

اصلاحات جدید در بسته خروج از رکود/ بخش معدن به بسته سیاستی دولت اضافه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 72577
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1393 - 11:50
   
در پی انتقادات رئیس ایمیدرو از عدم توجه کافی به بخش معدن در بسته خروج از رکود دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزوده شدن بخش معدن به این بسته خبرداد و گفت: با توجه به اينكه بسته جامع خروج غير تورمي از ركود به سرعت تدوين شده، ممكن است به ظاهر و از نظر ويراستاري در آن بخش معدن مطرح نشده باشد.

خبرگزاری مهر- محمدرضا نعمت‌زاده از اضافه شدن بخش معدن در بسته خروج از رکود خبرداد و گفت: يكي از راهكارهاي نجات توسعه كشور، توجه به بخش معدن است. در عین حال، با توجه به اينكه بسته جامع خروج غير تورمي از ركود، به سرعت تدوين شده، ممكن است به ظاهر و از نظر ويراستاري در آن بخش معدن مطرح نشده باشد، اما هدف تدوين كنندگان بسته مذكور اين نبوده كه بخش مذكور ديده نشود، بلكه معتقديم هر جا صنعت هست، معدن نيز در نهان آن وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بسته ضد ركود در آغاز راه است و تعهد مي كنيم بخش معدن به بندهاي اين بسته افزوده شود و هر جا كه به مجلس شوراي اسلامي يا دولت مربوط باشد، در آنجا مطرح مي كنيم.

وی تصریح کرد: در نشست تخصصي يكشنبه اين هفته با هيات دولت نيز به بخش معدن و راهكارهاي توسعه آن پرداخته خواهد شد.

وزير صنعت، معدن و تجارت تعامل بيشتر تشكل هاي بخش خصوصي با دولت را براي بهره گيري از توان كارشناسي اين انجمن ها و ايجاد درك مشترك، براي اجراي سريع تر و مطلوب تر بسته ضد ركود خواستار شده و خاطر نشان كرد: دولت امكانات لازم را براي دستيابي به اين اهداف در اختيار تشكل ها قرار خواهد داد.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به اينكه طرح هاي مرتبط با زنجيره توليد فولاد را تكميل مي كنيم، تصريح كرد: در اين زنجيره بخش هاي مختلف اكتشاف تا مرحله توليد فولاد مورد توجه قرار مي گيرند.

وي ادامه داد: طرح هاي با پيشرفت 90 درصد داراي اشتغال بالا و نيز طرح هاي فعال در مناطق محروم در اولويت طرح هاي قابل راه اندازي امسال قرار دارند. ضمن اینکه الزامات زنجیره صادرات همچون سرمایه در گردش نیز در اولویت قرار دارد.

پیش از این، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر با انتقاد از عدم توجه کافی به معدن و صنایع معدنی در بسته دولت برای خروج از رکود، گفته بود: با توجه به نقش صنایع معدنی در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان پایین دستی، به نظر می رسد توجه کافی به موضوع خروج از رکود صنایع معدنی و معادن نشده است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید