Performancing Metrics

اتاق اصناف فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند | اتاق خبر
کد خبر: 73435
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1393 - 16:52

اتاق نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف می تواند با استفاده از استعدادهای صنوف و همچنین بهره مندی از تجارب ایرانیان مقیم خارج، زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید را در کشور فراهم کند.

به گزارش اتاق اصناف ایران، محمدرضا نعمت زاده در این دیدار که مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر و محمد حسن نکویی مهر رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند، از اینکه اتاق اصناف ایران دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، استقبال کرد.

وی با تبریک به جامعه اصناف به سبب ارائه فعالیت‌های گسترده و مطلوب و موفقیت در زمینه های مختلف گفت: قانون نظام صنفی تصویب شده قانون خوبی است که باید اصناف با تجاربی که دارند آن را اجرا کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه اصناف با داشتن بیش از 370 اتاق در سراسر کشور از توانایی بالایی برخوردار هستند، ضمن حق دانستن خواسته‌ها و مطالبات اصناف اظهار داشت: یکی از دلایل ادغام واحدهای تولیدی و توزیعی توجه بیشتر به مسایل و مشکلات اصناف است ضمن اینکه برای اصلاح امور باید تلاش بیشتری صورت گیرد هر چند حرکت‌های موثر جای تقدیر دارد و قابل قبول هستند.

نعمت زاده با بیان اینکه برای رفع مشکلات اصناف در اول راه هستیم، افزود: مشکلات اصناف باید عنوان شود و نکات مهم قانون نظام صنفی در رسانه ها انتشار یابد و به اطلاع تمام واحدهای صنفی برسد.

وی به روز کردن صنعت تولید و حضور فعال تولیدکنندگان داخلی را در مجامع بین المللی از جمله اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد.

نعمت زاده استفاده از نخبگان و سرمایه گذاران داخلی را مفید دانست و تاکید کرد: باید شرایط مطلوب سرمایه گذاری را برای آن دسته از سرمایه گذاران داخلی که به خارج از کشور رفته اند، مهیا کرد تا آنان از فکر و توانایی خود برای پیشبرد اقتصادی در داخل کشور تلاش کنند که این امر مستلزم حمایت دولت است.

وی سپس خواستار متحول شدن روش و شیوه‌های بازرسی و نظارت در کشور شد و افزود: شیوه و روش های بازرسی باید به روز شوند و ضروری است مشکل موازی کاری در امر بازرسی بین بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران حل شود و اصناف خود به عنوان بازرس عمل کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه می توانیم با افزایش تولید و بهره وری هزینه‌های تمام شده را کاهش دهیم، گفت: با استفاده از تفکرات نوین و اندیشه های نو از نخبگان و تشکیل اتاق های فکر، باید به فکر فراهم شدن زمینه های تولید بیشتر و خلق پول باشیم.

وی رسالت اتاق اصناف ایران را مهم خواند و افزود: این اتاق و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به صورت یک شکل و متحد عمل کنند، زیرا در این صورت است که بر همه مشکلات فایق می‌آیند.

نعمت زاده مدرن کردن دستگاه‌ها و تکنولوژی نوین را در بخش تولید موثر دانست و افزود: ساختار و روش‌های سنتی باید کنار گذاشته شود و در زمینه تولید از دانش روز بهره مند شد.

رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این دیدار گفت: اصلاح ساختار اتاق اصناف ایران مطابق با برنامه های نوین سازی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه هیات رئیسه اتاق اصناف همکاری بسیار خوبی داشته اند.

علی فاضلی به برگزاری نخستین نشست سه جانبه اتاق های اصناف، تعاون و بازرگانی اشاره کرد و افزود: نخستین دستور کار این نشست در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بود.

وی با بیان اینکه در اتاق‌های اصناف سراسر کشور کارهای بزرگی در حال انجام است افزود: مجموعه اصناف در یک سال گذشته با مدیریت منسجم و واحد، بازار را به خوبی مدیریت کردند که آرامش کنونی، حاصل تلاش تمام اصناف بوده است.

رییس اتاق اصناف ایران استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در اتاق را از جمله اقدامات انجام شده در برنامه کوتاه مدت اتاق ذکر کرد و افزود: حضور افراد کارآمد در اتاق اصناف ایران قطعاً کمک بزرگی را به رفع مشکلات اصناف خواهد کرد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید