Performancing Metrics

جرایم پلکانی تسهیلات بخش تولید لغو شد | اتاق خبر
کد خبر: 75654
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1393 - 23:14

اتاق نیوز - نایب رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران از لغو جرایم پلکانی در زمینه تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی توسط دولت خبر داد.

حسین پیرموذن در حاشیه جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اردبیل گفت: این لایحه به ابتکار اتاق بازرگانی اردبیل طی جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تهیه شد.

وی افزود: این امر پس از موافقت اتاق بازرگانی ایران در قالب لایحه ای به شورای پول و اعتبار ارایه و با رایزنی اعضای این شورا در نهایت رای به ابطال مصوبات پیشین داده شد و پس از این هیچ بانکی در کشور نمی تواند در تفاهم نامه ها و قراردادها از جرایم پلکانی استفاده کند. به گزارش ایرنا ، پیرموذن با بیان اینکه جرایم سابق همچنان پابرجا خواهد بود، اظهار کرد: بخشش جرایم پلکانی و ابطال مصوبات پیشین که در دولت گذشته ابلاغ شده بود در کنار تورم افسار گسیخته باعث ضررهای جبران ناپذیر به صنعت کشور شد که امیدواریم با اصلاح آن رونق دوباره تولید را شاهد باشیم. رییس اتاق بازرگانی اردبیل ادامه داد: وقتی با نرخ سود پایین پیشین شرایط امروز به وجود آمده، چگونه می توان با افزایش بهره های بانکی انتظار داشته باشیم شرایط بهبود یابد؟ از این رو لغو جرایم پلکانی دست کم می تواند مرهم کوچکی بر پیکره آسیب دیده بخش تولید کشور باشد. پیرموذن همچنین بیان کرد: امیدواریم هیات مدیره بانک ها در مورد جرایم بانکی پس از این با حسن نظر برخورد کنند و در این راستا طی هفته جاری بانک صادرات چند پرونده در این زمینه از جمله پرونده کارخانه روغن نباتی اردبیل را مورد بررسی و بازنگری قرار داد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مدیرکل دادگستری استان اردبیل نیزدر این جلسه گفت: به منظور حمایت از تولید، تشویق سرمایه گذاران و برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی جلسه های کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان به طور منظم برگزار می شود. یوسف خدادادی افزود: با حضور مسوولان بانکی و دستگاه های دولتی جلسات تشکیل و با نظر مثبت به پرونده های بخش تولید با حضور و به درخواست خود سرمایه گذاران رسیدگی می شود. وی بیان کرد: از زمان آغاز فعالیت این کمیته از بسیاری پرونده ها گره گشایی شده و با نظر اعضای این کمیته بسیاری از اجراییه هایی که توسط بانک ها صادر شده بود، برگشت داده شده و استمهال تسهیلات صورت گرفته است. خدادادی یکی از علت های وقوع جرایم را بیکاری عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در این زمینه، حمایت از سرمایه گذاران یکی از اولویت های دستگاه قضایی قرار گرفته و با نظر مثبت به مسایل بخش صنعت رسیدگی می کند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مدیرکل دادگستری استان با اشاره به نقش بسیار موثر این کمیته در جذب سرمایه گذاران، اظهار کرد: مصوباتی در راستای حمایت از سرمایه گذاری در کمیته حمایت از سرمایه گذاری تا کنون تهیه شده و به طور متوسط در هر جلسه 10 پرونده مطرح و با حضور افراد و اعضای اصلی کمیته رسیدگی می شود. در جلسه روز دوشنبه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اردبیل هفت پرونده از جمله در زمینه صنایع پلاستیکی، شیلات، کنسرو و بسته بندی مواد غذایی بررسی و نسبت به رفع مشکلات آنها تصمیم گیری شد.

 

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید