Performancing Metrics

بسته خروج از رکود هرچه زودتر به تصویب برسد | اتاق خبر
کد خبر: 75742
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1393 - 09:43

اتاق نیوز -  رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خواستار تصویب هرچه سریعتر سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود شد و ابراز امیدواری کرد الزامات کار به گونه ای فراهم شود که زودتر از شرایط رکود رها شویم و به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم.

یحیی آل اسحاق در چهل و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، افزود: آرامش در بازار از آثار خوب فعالیت دولت در یک سال گذشته است که امیدواریم این فضا همچنان ادامه پیدا کند.

وی سپس تصریح کرد: کنترل تورم که امروز پایین تر از 25 درصد اعلام شده و براساس پیش بینی های دولت قرار است تا پایان امسال به کمتر از 20 درصد برسد، نشان می دهد راه درست انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصاد که حدود منفی 6.8 درصد بود اکنون کنترل شده است، اظهار داشت: این قضیه نشان از جهت گیری دولت به سمت حرکت برای رشد اقتصادی مثبت است.

رییس اتاق تهران  با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود گفت: با توجه به شرایط رکود تورمی دولت لایحه ای را به مجلس ارایه داده و طرح هایی را نیز برای مهار این شرایط اعلام کرده که اینها همه نشان از دقت و هماهنگی درست برای حرکت به سمت رونق دارد.

آل اسحاق تصریح کرد: این طرح دارای نقاط مثبت و منفی است هرچند دولت اعلام کرده این آمادگی را دارد تا آن را برای اجرای مناسب تکمیل کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران سپس خطاب به مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین درخواست ما از مجلس این است که این بسته سیاستی را در اولین فرصت تصویب کند چرا که قرار است در یک سال و نیم آینده آثار محسوس این بسته را ببینیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجلس فوریت این بسته را تصویب کرده است، تصریح کرد: امیدواریم در فرآیند تصویب چارچوب و شکل محتوایی بسته تغییری ایجاد نشود و همان را تصویب کند.

وی به سازمان اجرایی و اولویت های این بسته اشاره کرد و گفت: به طور قطع تمام بندهای این بسته در یک وزن و اولویت قرار ندارند و وزن دهی باید به گونه ای باشد تا مشکلات تفکیک و اولویت بندی و اجرا شود.

آل اسحاق اصلاح مجموع نظامات پولی کشور را از اولویت های کاری این بخش دانست و اظهار داشت: جای تشکر است که دولت با این دیدگاه با ساماندهی نظام پولی و بانکی کشور موافقت کرده و مجلس نیز در این خصوص با دولت همراهی دارد.

وی تصریح کرد: توجه به واحدهای کوچک و متوسط باید جزو اولویت ها قرار گیرد زیرا بخشی از مشکلات واحدهای کوچک و شهرک های صنعتی به نظامات بانکی مربوط است.

رییس اتاق بازرگانی تهران سپس ادامه داد: امید و آرامش که اکنون در جامعه هویدا است نشانه ای از موفقیت طرح اقتصادی دولت، همراهی دولت و مجلس و فعالان بخش خصوصی است که امیدواریم مجموعه عوامل در کوتاه مدت و بلندمدت دست به دست هم دهد تا موفق شویم.

وی در پایان تصریح کرد: اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی همیشه همراه و یار دولت خواهند بود و با حداکثر توان به دولت کمک خواهند کرد تا در اجرای رونق اقتصادی کشور موفق باشند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید