Performancing Metrics

وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن تا اطلاع ثانوی منتفی | اتاق خبر
کد خبر: 81762
تاریخ انتشار: 12 مهر 1393 - 17:50

اتاق نیوز - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: موضوع وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن در جلسه تخصصی شورای اقتصاد هفته گذشته با حضور رییس اتاق ایران و جمعی از وزیران و کارشناسان اتاق مطرح و تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، پدرام سلطانی اظهار داشت: اخذ عوارض صادرات سنگ آهن ایران منتفی شده اما چنانچه درخواست مجددی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با این موضوع صورت گیرد از ابتدای فرایند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعاتی که کارشناسان اتاق به همراه بخش خصوصی جمع آوری کرده و در اختیار اعضای شورا قرار داده بودند، نظرات اتاق مورد موافقت قرار گرفت و در نهایت عوارض صادرات سنگ آهن، کنسانتره سرب و روی و نیز شمش سرب و روی منتفی شد.

سلطانی افزود: عوارض صادراتی ابتدا با میزان 20 درصد مطرح شده بود و در جلسات متعدد شورا تا پنج درصد کاهش یافت که با استدلال کارشناسی این میزان نیز لغو شد.

شورای اقتصاد، میزان عوارض از گندله و کنسانتره سنگ آهن را به 15 درصد کاهش داد.

شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار و امور اجتماعی، نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل بانک مرکزی به عنوان اعضای دائم تشکیل جلسه می دهد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید