Performancing Metrics

سومین نشست هیات نمانیدگان اتاق تهران؛ تصویب کمیسیونهای تخصصی | اتاق خبر
کد خبر: 856
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1390 - 12:21

سومین نشست هیات نمانیدگان اتاق  تهران؛

تصویب کمیسیونهای تخصصی 

فعالان اقتصادی بخش خصوصی  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درسومین نشست  خود نسبت به تشدید رکود در حوزه تولید وافزایش مشکلات صنعتی در ایران هشدار دادند.

به گزا رش خبرنگار اتاق نیوز، یحیی آل اسحاق ـ رئیس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران ـ در سومین نشست هیات نمایندگان  اتاق تهران از دولت و مجلس خواست تا تولیدکننگان کشور را حمایت کنند.

وی با اشاره به تاکید وزارت بازرگانی بر تثبیت قیمت ها در دوره هدفمندی یارانه ها گفت : با توجه به تغییر قیمت عوامل تولید، موضوع تثبیت قیمت کالاها  با اجرای هدفمندی یارانه ها در تضاد است.

به گفته رییس اتاق تهران  تثبیت قیمت کالاها شاید در کوتاه مدت امکان پذیر باشد ولی بطور قطع در بلند مدت باعث تشدید مشکلات صنایع کشور خواهد شد.

آل اسحاق ادامه داد: در موضوع هدفمندی یارانه ها باید به مشکلات حوزه تولید جدی تر از گذشته نگاه شود.

وی خبر داد: کمسیونی ویژه، مرکب از نمایندگان اتاق بازرگانی ، وزارت بازرگانی و صنایع به منظور ارائه راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات تولید تشکیل شود.

رییس اتاق تهران در بخش دیگری از سخنانش به مساله ادغام وزارت صنایع در وزارت بازرگانی اشاره کرد وگفت: در حال حاضر مجموعه این دو وزارتخانه دارای نوسان است وثبات لازم را ندارد. لذا کندی در ایجاد ثبات در ساختار جدید بازرگانی وصنایع به نفع  تولید و صادرات نیست.

بر اساس این گزارش  در ادامه این نشست محسن حاجی بابا ـ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ـ برخلاف نظر رییس اتاق تهران، خواستار جلوگیری از هر گونه حرکت عجولانه وادغام وزارت بازرگانی و صنایع  شد  و تاکید کرد: نتیجه این ادغام باید منجر به  تقویت تولید و توسعه صادرات شود از این رو ضروری است که دیدگاههای نمایندگان اتاق بازرگانی هم در کمیته ادغام ، لحاظ شود.

درادامه نشست اعضای اتاق بازرگانی با تشکیل کمسیون های تخصصی تولید وتجارت ، انرژی ، حمل ونقل وارتباطات، امور اجتماعی و تشکلها، سرمایه گذاری و تامین مالی ،فضای کسب وکار موافقت کردند.

 

 

به چینی ها و هندی ها یارانه می دهیم!

به گزارش اتاق نیوز ؛محمد پارسا،رییس سندیکای صنعت برق نیز گفت: شرایط صنعت کشور امروز تا حدی وخیم است که علاوه بر صنعت برق، صنعت نساجی نیز تقریبا از بین رفته و صنعت مخابرات نیز در مقابل چینی ها به زانو در آمده است.

وی از  واردات بی رویه انتقاد کرد و آن را یکی از چالش های صنعت برق کشور دانست و افزود: بر در سال گذشته حدود 90 میلیون دلار ترانس وارد کشور شد در حالی که این میزان طی سال پیش از آن تنها 20 میلیون دلار بود.

پارسا در ادامه با بیان اینکه صنعت برق  از سال 83 تاکنون هزار میلیارد دلار کسری بودجه داشته است؛ گفت: تشکل های صنعت برق و نیز اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل ها نتوانسته اند حمایت های لازم را از این صنعت داشته باشند .

رییس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه با ادامه روند فعلی در واقع به چینی ها و هندی ها یارانه می دهیم از هیات رییسه اتاق تهران خواست تا نظرات و پیشنهادهای بخش خصوصی درباره نرخ ارز را به دولت ارائه دهد.

 

تقدیر از ظهیری و قصاعی

اعضای هیات نمایندگان  اتاق تهران در پایان نشست خود دو تن از اعضای هیات رییسه  دور پیش اتاق تهران را مورد تقدیر قراردادند. شاهرخ ظهیری و عباسعلی قصاعی ه در دور ششم به عنوان خزانه دار  و منشی در هیات رییسه اتاق تهران حضور داشتند.

این نشست حاشیه هایی نیز در خصوص انتشار نامه عسگراولادی به معاون اجرایی رییس جمهور و نیز نحوه تشکیل کمیسیونهای اتاق تهران  و انتخابات در پی داشت و محمد نهاوندیان  یکی از غایبان اصلی این  نشست بود.

انتهای پیام

 

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید