Performancing Metrics

جذابیت‌های نفتی ایران در دوران سقوط نفت/ خطر توقف فعالیت نفتی در غرب | اتاق خبر
کد خبر: 90143
تاریخ انتشار: 30 دی 1393 - 15:10
رئیس کارگروه اصلاح قراردادهاي نفتي وزارت نفت با اشاره به بالا بودن جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران در دوران سقوط قیمت‌ها، گفت: با کاهش قیمت نفت فعالیت‌ نفتی
رئیس کارگروه اصلاح قراردادهاي نفتي وزارت نفت با اشاره به بالا بودن جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران در دوران سقوط قیمت‌ها، گفت: با کاهش قیمت نفت فعالیت‌ نفتی در برخی از مناطق جهان متوقف خواهد شد.
سید مهدی حسینی در گفتگو با مهر درباره تبعات سقوط قیمت نفت در جذب سرمایه‌گذار خارجی برای پروژه‌های صنعت نفت و گاز ایران، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت و گاز ایران از جذابیت سرمایه گذاری بالایی برخوردار هستند و حتی با سقوط قیمت جهانی نفت خام، این جاذبه برای سرمایه گذاران خارجی و بین‌المللی افزایش می یابد. رئیس کارگروه اصلاح قراردادهاي نفتي وزارت نفت با اعلام اینکه در صورت تعلیق کامل تحریم‌های نفت و با وجود سقوط آزاد قیمت طلای سیاه باز هم صنعت نفت از جاذبه‌های بالای سرمایه گذاری برای شرکت‌های بین‌المللی برخوردار هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی، هزینه استخراج یک بشکه نفت خام در ایران و برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه بسیار ارزان قیمت تر از سیار نقاط جهان است. این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط سقوط قیمت نفت ایران جز معدود کشورهایی است که از هزینه بسیار پائین سرمایه گذاری برای تولید یک بشکه نفت برخوردار است، اظهار داشت: هم اکنون هزینه استخراج یک بشکه نفت از ذخایر نامتعارف و شیل اویل‌ها حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار است. حسینی با تاکید بر اینکه همچنین هزینه استخراج یک بشکه نفت در دریای شمال و یا آب‌های عمیق بیش از ۵۰ دلار تخمین زده می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که در ایران هزینه‌های تولید و استخراج نفت بسیار پائین تر از سایر کشورهای نفت خیز جهان است. رئیس کارگروه اصلاح قراردادهاي نفتي وزارت نفت با بیان اینکه تولید نفت در دریای شمال، آب‌های عمیق و یا شیل اویل‌ها صرفا در قیمت‌های بالای طلای سیاه دارای توجیه اقتصادی است، تاکید کرد: ایران علاوه بر جاذبه کاهش سرمایه‌گذاری برای تولید نفت از مزیت‌های دیگری برای سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار است. وی از کاهش ریسک سرمایه گذاری، بالا بودن امنیت برای سرمایه گذاری و زمین شناسی منحصر به فرد ذخایر هیدروکربوری به عنوان به عنوان سایر مزیت‌های سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران در شرایط سقوط قیمت نفت یاد کرد و افزود: برخی از شرکت‌های بین‌المللی از زمین شناسی منحصر به فرد سازندهای هیدروکربوری ایران به ویژه در منطقه زاگرس به عنوان یک دانشگاه زمین شناسی نام می برند. این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صورت لغو تحریم‌ها ایران نگرانی بابت جذب سرمایه گذار خارجی در شرایط سقوط قیمت نفت ندارد، خاطرنشان کرد: جاذبه‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای نفتی منطقه خاورمیانه بالاتر است. رئیس کارگروه اصلاح قراردادهاي نفتي وزارت نفت پیشتر در گفتگو با مهر با تشریح ۷ ویژگی نسل جدید قراردادهای نفتی از تعریف نظام پاداش در قراردادهای نفتی ایران خبر داد و گفته بود: در مدل جدید قراردادهای نفتی ۷ زمینه فعالیت دیده شده است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید