Performancing Metrics

کاهش تقاضای نفت اجتناب ناپذیر است | اتاق خبر
کد خبر: 90796
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1393 - 12:32
شواهد نشان می‌دهد عربستان سعودی بیشتر در مورد کاهش تقاضا نگران است درحالیکه تولید‌کنندگان نفت جهان درباره اشباع جهانی که به کاهش قیمت نفت منجر شده و نیز ناتوانی آن
شواهد نشان می‌دهد عربستان سعودی بیشتر در مورد کاهش تقاضا نگران است درحالیکه تولید‌کنندگان نفت جهان درباره اشباع جهانی که به کاهش قیمت نفت منجر شده و نیز ناتوانی آنها در مقابله با آن، اظهار نگرانی کرده‌اند.
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ ، محمد آل سبان، مشاور وزیر نفت عربستان سعودی از سال 1988 تا سال 2013 گفت: عربستان، بزرگترین صادرکننده جهان، تصمیم به عدم کاهش تولید گرفته است و منتظر است قیمت‌های پایین به تحریک مصرف بینجامند. رئیس قسمت پژوهش کالا جهانی در شرکت بانک آمریکا عقیده دارد، سعودی‌ها همچنین نیم نگاهی به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر و سوخت‌های کارا دارند. هیچ‌کس نباید تصور کند که چون نفت دارد تقاضای جهانی برای نفت ادامه خواهد داشت. آل سبان در مصاحبه‌ای گفت ما باید خودمان را برای آن مرحله آماده کنیم. انقلاب شیل آمریکا نشان داد که پیش‌بینی‌های مبنی بر کاهش عرضه نفت جهان، ناپخته بوده‌اند. با کاهش هزینه انرژی پاک و تمرکز بین‌المللی به کاهش سرعت تغییرات آب و هوایی، عربستان سعودی نگران است که جهان به حداکثر تقاضا خود نزدیک شده باشد. همچنین آل سبان با توجه به آمار آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس گفت: کشورهای صنعتی، به اوج تقاضای خود در 10 سال پیش رسیده‌اند، و تولید در کشورهایی که به‌سرعت در حال توسعه هستند مانند هند و چین همراه با مصرف شدید کربن (کربن‌بَر) نخواهد بود. آژانس بین المللی انرژی گفت: نفت در سال 2012 ، 31 درصد از انرژی جهان را تامین می‌کرد و این رقم در سال 1973، 46 درصد بوده است. اما حتی با کاهش قیمت 48 درصدی در سال گذشته، که بیشترین کاهش از سال 2008 محسوب می‌شود، تولید جهانی تنها 2.1 درصد افزایش یافت و به 93.3 میلیون بشکه در روز ر سید. آل سبان همچنین گفت: کاهش قیمت نفت نه به دلیل توطئه عربستان بلکه به دلیل سال‌ها تجربه افزایش قیمت و ثبت رکورد‌های بالا بوده است که موجب گسترش عرضه و همزمان خدشه به تقاضا شده است. او ادامه داد: عربستان سعودی و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت، امیدوارند انرژیِ ارزان به رشد اقتصادی و نیز، افزایش مصرف نفت بینجامد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید