Performancing Metrics

عضو اتاق تهران مطرح کرد:دست‌های پنهان در تجارت شکر | اتاق خبر
کد خبر: 91473
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1393 - 21:39
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: متاسفانه تا پایان آذر ماه سال جاری 834 هزار تن شکر وارد کشور شده و این در حالی است که دست‌های پنهان به دولت فشار می‌آورند ت
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: متاسفانه تا پایان آذر ماه سال جاری 834 هزار تن شکر وارد کشور شده و این در حالی است که دست‌های پنهان به دولت فشار می‌آورند تا واردات شکر افزایش پیدا کند.
محمدمهدی راسخ، در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در خصوص وضعیت تولید شکر در کشور گفت: در حال حاضر کشور ما ظرفیت فراوری و تولید شکر تا یک میلیون و 800 هزار تن را دارد که از این رقم 850 هزار تن ظرفیت بخش چغندری و 950 هزار تن ظرفیت بخش نیشکری است. او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر واردات شکر به حدی بوده که این صنعت را با مشکلات جدی مواجه کرده است. به نحوی که در سال 85 در طول یک سال 2.5 میلیون تن شکر وارد کشور و عملاً این صنعت به تعطیلی کشیده شد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت قول داده بود تا از واردات شکر در راستای حمایت از تولید داخل جلوگیری کند، گفت: متاسفانه تا پایان آذر ماه سال جاری 834 هزار تن شکر وارد کشور شده و این در حالی است که دست‌های پنهان به دولت فشار می‌آورند تا واردات شکر افزایش پیدا کند. راسخ گفت: به‌رغم آنکه دولت قیمت شکر را 2300 تومان در هر کیلوگرم اعلام کرده، به دلیل فشار واردکنندگان و واردات بی‌رویه و بیش از حد، قیمت این محصول به 1900 تومان در هر کیلوگرم رسیده که همین موضوع کارخانجات را دچار مشکل کرده است و همچنین تقاضای کشاورزان و چغندرکاران پاسخ داده نمی‌شود و اگر با همین رویه پیش برویم این صنعت به نابودی کشیده می‌شود. او افزود، بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، انتظار می‌رود تا دولت از این صنعت حمایت کند، چرا که واردات بی‌رویه این کالا موجب نابودی کشاورزی در این بخش می‌شود. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برخی از دستان پنهان، با جوسازی این موضوع که تولید داخلی گران تمام می‌شود به دنبال آن هستند که واردات را افزایش دهند. بنابراین دولت باید در این زمینه‌ آگاه باشد و موجبات نابودی یک صنعت را فراهم نکند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید