Performancing Metrics

شاخص های جدید به بازار اضافه می شود | اتاق خبر
کد خبر: 91592
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1393 - 12:38
 ایرنا - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود شاخص های جدید به بازار خبر داد و پیش بینی کرد که این شاخص ها در انتهای سال جاری نمایش داده شود. ...
 ایرنا - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود شاخص های جدید به بازار خبر داد و پیش بینی کرد که این شاخص ها در انتهای سال جاری نمایش داده شود.
محمد فطانت روز شنبه در اولین نشست خبری خود که بمناسبت دهه مبارک فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر تغییرات شاخص بورس، گفت: بحث شاخص مورد مطالبه تمام فعالان بازار بوده است. وی ادامه داد: محاسبه شاخص نقدی از سال 87 متوقف شد و این شاخص بدلیل محدودیت نرم افزاری محاسبه نشد و شاخص بازده جایگزین آن شد. وی افزود: سازمان بورس با شبیه سازی، شاخص نقدی را با همان عددی که از سال 87 به بعد محاسبه کرده و درحال بررسی و صحه گذاری شاخص است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان آنکه در دنیا برای نشان دادن وضعیت بازار از شاخص ها استفاده می کنند، تصریح کرد: اینکه کدام شاخص بهتر است باید این موضوع را در معرض قضاوت استفاده کنندگان قرار دهیم. فطانت اضافه کرد: هم اکنون در خصوص شاخص ها خلا وجود دارد و شاخص قیمت و بازده به درستی مورد مطالبه فعالان بازار است، ضمن آنکه شاخص های دیگر همانند وزن و قیمت نیز مطالبه می شود.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید