Performancing Metrics

محمد رضا نجفی منش :مصلی تهران؛بهترین مکان برای برگزاری انتخابات | اتاق خبر
کد خبر: 91959
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1393 - 11:09
عضو ستاد ائتلاف بزرگ ، گفت: مصلی تهران بهترین مکان برای برگزاری انتخابات است زیرا در آن فضا به اندازه کافی وجود دارد ضمن آن که محل پارک خودرو نیز فراهم بوده و دو خط متر...

عضو ستاد ائتلاف بزرگ ، گفت: مصلی تهران بهترین مکان برای برگزاری انتخابات است زیرا در آن فضا به اندازه کافی وجود دارد ضمن آن که محل پارک خودرو نیز فراهم بوده و دو خط مترو نیز در اطراف آن وجود دارد.

محمد رضا نجفی منش در گفت و گو با ستاد خبری ائتلاف بزرگ ،در خصوص مکان برگزاری انتخابات اتاق تهران ،گفت: البته بهتر است در صورت امکان، چندین مکان در نقاط مختلف شهر برای رای گیری تدارک دیده شود تا امکان دسترسی تمام افراد به صندوق ها برای حضور حداکثری مهیا باشد.

به گفته نجفی منش در صورتی که امکان برگزاری انتخابات در مصلی فراهم نباشد اتاق ایران به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر گزینه مناسبی برای برگزاری انتخابات محسوب می شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همچنین با اعلام حمایت از نامه نگاری وزیر صنعت،معدن و تجارت به رییس جمهورمبنی بر ضرورت خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری، تسریع در آزادسازی قیمت خودرو را به سود این صنعت عنوان کرد.

وی ضمن بیان این مطلب، گفت: مهم ترین مساله در سالهای اخیر دخالت دولت در قیمت خودرو بوده است به طوری که این دخالت در دولت قبل به اوج خود رسید. وی افزود: مهم ترین سوال این است که چرا دولت باید در قیمت گذاری خودرو نقش داشته باشد؟

عضو ستاد ائتلاف بزرگ با بیان اینکه در 30 سال گذشته خودروسازان نقشی در قیمت گذاری خودرو نداشتند، خاطرنشان ساخت: در هیچ جای دنیا دولت دخالتی در قیمت گذاری خودرو نداشته و خللی در این روند ایجاد نمی کند در حالی که در ایران، شورای رقابت که در دوره قبل ایجاد شد، در قیمت گذاری خودرو به طور مشهودی دخالت می کند.

نجفی منش با اشاره به مزایای آزادسازی قیمت خودرو گفت: در صورتی که قیمت گذاری آزاد و قیمت توسط بازار تعیین شود نوعی رقابت در این صنعت به وجود می آید که هم به سود تولیدکنندگان خودرو و هم به منفعت مشتریان است.

عضو شورای سیاستگذاری و نظارت خودرو با بیان آن که همیشه در صنعت خودرو نوعی رانت وجود داشته، تصریح کرد: به دلیل این رانت، هیچ گاه خودرو با قیمت مناسب به دست مشتریان نرسیده و قیمت ها به طور کاذب بالا بوده است.

وی با بیان اینکه بازار خودرو چند جانبه است گفت: دیگر زمان آن رسیده که دولت تصمیم بگیرد تا کسی وارد مقوله قیمت گذاری خودرو نشود و شورای رقابت نیز به وظیفه اصلی خود که همانا ایجاد و توسعه فضای رقابت است بپردازد و نه قیمت گذاری خودرو.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران با تاکید بر ضرورت آزاد سازی قیمت ها گفت: مهم ترین حمایتی که دولت می تواند در این زمینه انجام دهد حمایت از تولید داخلی از طریق رفع موانع تولید است.

وی همچنین یادآور شد: چندی پیش قوانین واردات خودرو نیز دچار تغییراتی شد که این امر به دلیل حمایت از مشتریان و در راستای حمایت از مشتری مداری صورت گرفت که مورد حمایت است.

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید