Performancing Metrics

سهمیه بنزین ویژه نوروز ۹۴ منتفی شد/ آغاز ذخیره‌سازی سوخت شب عید | اتاق خبر
کد خبر: 92017
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1393 - 09:13
 مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با رد اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروزی به مردم از آغاز ذخیره سازی بنزین برای تامین نیازهای کشور در روزهای پرمصرف اسفند ماه و ایام نو...
 مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با رد اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروزی به مردم از آغاز ذخیره سازی بنزین برای تامین نیازهای کشور در روزهای پرمصرف اسفند ماه و ایام نوروز خبر می‌دهند.
خبر گزاری مهر- از ابتدای سال جاری تاکنون و با وجود اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، متوسط مصرف بنزین ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی دو درصدی را تجربه کرده است و به حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. مصرف بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون در حالی رشدی حدود دو درصدی را تجربه می‌کند که دولت تدبیر و امید از ابتدای سال جاری تاکنون طرح‌های متعددی همچون افزایش قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی به بیش از ۱۰۰۰ تومان، ابطال و ساماندهی سهمیه‌های بنزین با اولویت خودروهای عمومی و خدماتی و در نهایت عرضه دو نرخی بنزین با حذف سهمیه‌های بنزین ۴۰۰ تومانی را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر، همزمان با آغاز شمارش معکوس فرا رسیدن اسفند ماه و افزایش مصرف بنزین در هفته های پایانی سال متاثر از آغاز سفرهای نوروزی و ایام پایانی سال، تدابیر ویژه ای به منظور تامین بنزین مردم با اولویت کلانشهرها در صدر برنامه‌های وزارت نفت قرار گرفته است. برای نوروز سال جاری متوسط مصرف بنزین ایران با ثبت یک رکورد تاریخی سه رقمی شد و از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز عبور کرد و این جهش مصرف بنزین مسئولان دولتی را برای تامین بنزین نوروز ۱۳۹۴ به حالت آماده باش قرار داده است. از این رو قرار است از اواسط اسفند ماه سال جاری طرح ویژه نظارت و بازرسی از عملکرد انبارهای نفت، جایگاه‌های سوخت در کلانشهرها و مسیرهای پر رفت و آمد بین شهری و به اصطلاح مناطق گردشگر پذیر آغاز شود. از سوی دیگر مسئولان دولتی از احتمال جهش ۵ تا ۶ درصدی متوسط مصرف بنزین در روزهای پایانی سال جاری و ایام نوروز خبر می دهند. در همین حال، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به افزایش ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت کشور، اعلام کرد: هم اکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در انبارهای نفت کشور ذخیره سازی شده است و هیچ گونه نگرانی بابت تامین بنزین در هفته‌های پایانی سال و ایام نوروز وجود ندارد. همزمان با افزایش سطح ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت استان های مختلف کشور این روزها احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی در بین خودروسواران قوت گرفته است موضوعی که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی آن را رد می کنند. سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون بنزین مصرفی برای این ایام در کل کشور تامین و ذخیره سازی شده است درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به مردم، گفت: اختصاص سهمیه ویژه‌ای برای ایام نوروز توسط دولت بعید است ضمن آنکه بنزین صرفا به صورت دو نرخی ۷۰۰ و ۱۰۰۰ تومان در ایام نوروز عرضه خواهد شد. از این رو پیش بینی می شود برای نوروز سال ۱۳۹۴ صرفا در روز پایانی سال سهمیه های بنزین ۶۰ لیتر با قیمت ۷۰۰ تومان به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز شود. از سوی دیگر بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با رد برنامه‌های دولت به منظور افزایش قیمت بنزین در سال ۹۴ گفته است: فعلا برنامه ای برای گرانی بهای بنزین نداریم.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید