Performancing Metrics

دولت باید اعضای خود را از اتاق خارج کند | اتاق خبر
کد خبر: 92517
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1393 - 12:26
 رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه دولت باید اعضای خود را از اتاق خارج کند، گفت: الگوی اتاق باید به عنوان یک مدل برای بخش خصوصی در اقتصاد کل کشور استفاده شود....
 رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه دولت باید اعضای خود را از اتاق خارج کند، گفت: الگوی اتاق باید به عنوان یک مدل برای بخش خصوصی در اقتصاد کل کشور استفاده شود.
سیدرضا نورانی در گفت وگو با ائتلاف بزرگ خواستار استقلال اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شد و گفت: توسعه اقتصادی باید با رویکردهای اصولی صورت گیرد تا اتاق به جایگاه اصلی خود برسد، در حالیکه تا زمانیکه این حرکت صورت نگیرد، مهم نیست که چه کسانی و با چه معیارهایی وارد اتاق بازرگانی شوند. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: اتاق ایده‌آل اتاقی است که دولت اعضای انتصابی خود را از آن خارج و از اتاق به‌عنوان یک مدل برای بخش خصوصی در اقتصاد کل کشوراستفاده کند؛ در حالیکه  متاسفانه هم اکنون اتاق بازرگانی به دلیل حضور نمایندگان دولت، استقلال کافی برای کمک به توسعه اقتصادی کشور ندارد و با توجه به اینکه در شاهراه فعالیت‌های اقتصادی قرار دارد،نمی‌تواند از بخش خصوصی به خوبی بهره گیرد. وی تصریح کرد: اگر به‌طور قطع استقلال اتاق مهم باشد، توسعه اقتصادی باید با رویکرد‌های اصولی صورت بپذیرد و اتاق در آن شرایط است که به منزلت اصلی خود می‌رسد. خوشبختانه امروز کاهش نرخ نفت در جهان ما را وادار می‌کند که بار دیگر نگاهی به توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این می‌تواند حرکتی در جهت بهبود فضای کسب‌وکار در کشور باشد. به گفته نورانی، آن چیزی که مهم است، واگذاری امور به بخش خصوصی است که دراصل ۴۴ قانون اساسی بیان شده و به نظر من در حال حاضر بهترین زمان برای این کار است. اگر این حرکت صورت گیرد، می‌توانیم بگوییم که چه کسانی، چگونه و با چه معیار‌هایی برای اتاق انتخاب شوند و تا زمانی که خصوصی سازی به همین منوال باشد،در هر صورت روند توسعه و شکوفایی را نخواهیم داشت. وی اظهار داشت: ابتدا باید دولت تصمیم بگیرد که آیا تمایل به واگذار کردن اقتصادبه بخش خصوصی را دارد یا خیر؟ اگر این جواب مثبت باشد، به نظر من بهترین حرکت این است که اتاق‌ها جایگاه اصلی خود را بیابند و پارلمان بخش خصوصی شناسایی شود. پارلمان بخش خصوصی باید خصوصی باشد؛ در صورتی که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. به اعتقاد نورانی، امروزه در شعارها حرف از بخش خصوصی زده می‌شود؛ اما در حقیقت چیز زیادی از آن دیده نمی‌شود. در دولت تدبیر و امید باید این حرکت واقعی اتفاق بیفتد.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید