Performancing Metrics

بازرسی و کنترل کالاهای ایرانی در مرز عراق حذف شد | اتاق خبر
کد خبر: 92980
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1393 - 11:08
 ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران از حذف بازرسی و کنترل کالاهای ایرانی در مرز عراق خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه صورت گرفته بین دو کشور و به منظور تسهیل تجار
 ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران از حذف بازرسی و کنترل کالاهای ایرانی در مرز عراق خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه صورت گرفته بین دو کشور و به منظور تسهیل تجارت با عراق، بازرسی ها در مبدا انجام خواهد شد و مورد توافق طرف عراقی قرار خواهد گرفت.
نیره پیروزبخت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا- با اشاره به سفر هیات تجاری و اقتصادی ایران به ریاست معاون اول رییس جمهوری به عراق، افزود: در این سفر تفاهم نامه هایی با سازمان استاندارد عراق صورت گرفت و با توجه به حجم صادرات ایران به عراق بحث تسهیل تجارت مورد توافق طرفین قرار گرفت. وی با اشاره به وجود مقررات گمرکی و مقررات کنترل کیفیت کالاها بین دو کشور، اظهار داشت: طرفین سعی کردند با ایجاد مفاهمه بیشتر برخی مسایل و موانع فراروی صادرکنندگان ایرانی به عراق برطرف شود. رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به استانداردهایی که مورد توافق طرفین است، تصریح کرد: در این مورد قرار شد طرف عراقی قوانین استاندارد ملی ایران را بپذیرد. پیروزبخت سپس با اشاره به برخی از استانداردهایی که با استانداردهای عراق تطبیق ندارد، گفت: براساس توافق به عمل آمده قرار شد کارگروهی مشترک به منظور شناسایی کالاهایی مثل مواد لبنی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی شناسایی شود تا استانداردها برای این اقلام تطبیق داده شود. همچنین قرار شد کالاهایی که استاندارد آنها با استانداردهای عراق مغایرت دارد را سازمان ملی استاندارد مورد بررسی قرار داده و در نهایت برای آنها تاییدیه استاندارد صادر شود. به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ایران، قرار است هیاتی از سازمان استاندارد عراق به زودی به ایران سفر کند تا فهرست کالایی برای این دسته از استانداردها تعیین شود. پیروزبخت سپس تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد فهرستی شامل 100 کالا در حوزه های مواد غذایی، لبنیات، مصالح ساختمانی و لوزام خانگی آماده کرده تا در اختیار هیات عراقی قرار گیرد و استانداردهای آن مورد تطبیق قرار گیرد.      
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید