Performancing Metrics

تولیدکنندگان باید نگاهی جدی به حقوق مردم داشته باشند | اتاق خبر
کد خبر: 93208
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1393 - 13:22
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان آنکه تولیدکنندگان باید نگاهی جدی به حقوق مردم داشته باشند، گفت: در جامعه باید خدمات قبل و حین فروش لحاظ شود و نب...
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان آنکه تولیدکنندگان باید نگاهی جدی به حقوق مردم داشته باشند، گفت: در جامعه باید خدمات قبل و حین فروش لحاظ شود و نباید فقط به خدمات پس از فروش بسنده کرد.
اتاق نیوز - روز شنبه در چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: طی سال های اخیر با وجود حوزه گسترده بنگاه های اقتصادی، اما حاضران در فرآیند ارزیابی رعایت حقوق مصرف کننده اندک هستند. وی اضافه کرد: به نحوی که از حداقل هزار بنگاه اقتصادی موجود در کشور که در 20 استان خدمات ارایه می کنند و امکان حضور در پروسه ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کننده را دارند، تنها 359 بنگاه اقتصادی در فرآیند ارزیابی شرکت کرده اند که از میان آنها، 118 بنگاه موفق به دریافت گواهینامه و تندیس خواهند شد. به گفته وی، امسال سومین سال است که این همایش به طور همزمان در دیگر استان ها هم برگزار می شود و سطح برگزاری این همایش در سایر استانها، فقط اهدای گواهینامه و تقدیرنامه است. نوابی هدف از اهدای گواهینامه را افزایش انگیزه در تولیدکنندگان و توزیع کنندگان خدمت برای افزایش کیفیت و مشتری مداری برشمرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس تصریح کرد: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از هم جدا نیستند و تولیدکنندگان به لحاظ تامین مواد اولیه، خود مصرف کننده به شمار می روند؛ بنابراین به نظر می رسد که همه افراد جامعه از خدمات حمایت از حقوق مصرف کننده برخوردار هستند. چهاردهمین همایش سالانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان روز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرسال در روز 9 اسفندماه به منظور گسترش فرهنگ حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تقدیر از شرکت های تولیدی و خدماتی برگزیده، که حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده اند، برگزار می شود. در این همایش ضمن ارزیابی واحدهای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان، با اهدای لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، از واحدهای برتر تقدیر شد. 118 بنگاه اقتصادی شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های سه گانه طلا ، نقره و برنز را دارند. تلاش در جهت ثابت نگهداشتن قیمت کالاها از اهداف این همایش است و نشان استاندارد و پروانه وزارت بهداشت و درمان، تدوین نظام پایش مشتری مداری، بسته بندی مناسب و استاندارد از مواردی است که شرکت کنندگان برای حضور در این همایش داشته باشند. در این دوره بیش از 3100 بازرس و حدو 23 هزار ناظر کیفی افتخاری که از سال 87 جذب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده اند، این سازمان را در برگزاری این همایش ها یاری می کنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید