Performancing Metrics

نخستین تکانه‌های تعرفه ترجیحی تجارت با ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 93299
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1393 - 11:11
رئیس انجمن صنایع نساجی از ایجاد اولین آثار اعمال تعرفه ترجیحی واردات کالا از ترکیه در صنعت نساجی خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد پوشاکی که از طریق ترکیه به ایران وارد می‌...
رئیس انجمن صنایع نساجی از ایجاد اولین آثار اعمال تعرفه ترجیحی واردات کالا از ترکیه در صنعت نساجی خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد پوشاکی که از طریق ترکیه به ایران وارد می‌شود، محصول چین است.
محمد مروج در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: آثار تعرفه ترجیحی واردات محصولات نساجی از ترکیه به ایران، هنوز به طور کامل در صنعت نساجی کشور دیده نشده ولی این موضوع بر واردات نخ‌های مورد استفاده در تولید فرش ماشینی مشاهده شده است. وی ادامه داد: تا کنون بیش از 90 درصد نخ مورد نیاز در صنعت فرش ماشینی از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شد اما با اعمال تعرفه ترجیحی، واردات این نخ‌ها از ترکیه افزایش یافته است. مروج با بیان این که با اعمال تعرفه ترجیحی، نخ‌های با مصرف عادی نیز به کشور وارد خواهد شد، تصریح کرد: ترک‌ها شرایط مناسبی در صنعت نساجی ندارند، اما حمایت دولت ترکیه باعث شده تا قابلیت رقابت با تولیدات ایرانی را دارا باشند. وی توضیح داد: کیفیت و قیمت نخ‌های تولید ترکیه تفاوت چندانی با نخ‌های ایرانی ندارد اما سرعت تحویل تولیدکنندگان ترک بیشتر از تولیدکنندگان ایرانی است، به طوری که تولیدکنندگان ایرانی نخ مورد نیاز صنعت را در مدت 20 روز تا یک ماه به متقاضی تحویل می‌دهند ولی تولیدکنندگان ترک این محصول را طی 5 تا 6 روز تحویل می‌دهند. رئیس انجمن نساجی افزود: موضوع واردات نخ‌های ترک را با مدیر کل نساجی وزارت صنعت مطرح کردیم و او عنوان کرد که اصلاحات لازم در مورد تعرفه واردات محصولات نساجی از ترکیه طی 3 ماه انجام خواهد شد و در حال حاضر حدود 1.5 ماه از این زمان سپری شده است. نیمی از قاچاق کالا به کشور به پوشاک اختصاص دارد وی در ادامه با اشاره به قاچاق بالای پوشاک به کشور، گفت: تقریباً نیمی از 25 میلیارد دلار رقمی که بابت قاچاق کالا به کشور عنوان می‌‌شود، به قاچاق پوشاک اختصاص دارد. وی تصریح کرد: حجم زیادی از پوشاک قاچاق، تولید چین است که بخشی از آن از طریق دبی به ایران وارد می‌شود و بخشی نیز از طریق ترکیه و با نام پوشاک ترک وارد کشور می‌شود. مروج ادامه داد: بیش از 80 درصد پوشاکی که از طریق ترکیه به ایران وارد می‌شود، محصول چین است.  
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید