Performancing Metrics

مپنا به توسعه بازارهای بین‌المللی موظف شد | اتاق خبر
کد خبر: 93490
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1393 - 13:36
 وزیر نیرو با تاکید بر توسعه بازارهای بین‌المللی گفت: گروه مپنا باید در توسعه صادرات و بازارهای بین‌المللی تلاش بیشتری داشته باشد و این انتظاری است که وزارت نیرو دا...
 وزیر نیرو با تاکید بر توسعه بازارهای بین‌المللی گفت: گروه مپنا باید در توسعه صادرات و بازارهای بین‌المللی تلاش بیشتری داشته باشد و این انتظاری است که وزارت نیرو دارد.
ایسنا- حمید چیت‌چیان در حاشیه افتتاحیه دستاوردهای گروه مپنا با تاکید بر این که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ما، توسعه بازارهای بین‌المللی مسوولیتی است که برعهده مپنا گذاشته شده گفت: باید حتما تلاش کنیم صادرات غیرنفتی خود را توسعه دهیم و این کار از طریق صنعت نیروگاه سازی امکان پذیر است. وی با اشاره به لزوم ارتقای رقابت پذیری در مپنا تاکید کرد: مپنا تاکنون بازار بزرگی داشته اما برای ادامه کار حتما نیازمند ارتقای رقابت پذیری است تا دچار کهولت نشود. این گروه باید در عرصه تولید توربین کلاس F قدم بگذارد همان گونه که این کار را آغاز کرده است. وزیر نیرو با تاکید بر این‌که وزارت نیرو به بهترین نحو از مپنا پشتیبانی کرده است خاطر نشان کرد: مشکلات در عرصه نیروگاه سازی زاییده مشکلات اقتصادی است که صنعت برق به آن دچار شده است؛ باید در این زمینه چاره جویی شود در غیر این صورت این صنعت دچار مشکل خواهد شد. چیت‌چیان با تاکید بر این‌که اگر مپنا نبود، بدخواهان ایران بلایی به سرمان می آوردند که شرایط بسیار سخت بود و از ورود تجهیزات نیروگاهی جلوگیری می کردند که این مساله نه فقط صنعت برق را عقیم می‌کرد بلکه به تبع آن سایر بخشهای کشور نیز دچار مشکل می شد، گفت: توان ساخت نیروگاه در کشور باعث توسعه اقتصادی و پایداری می شود. وی با اشاره به این‌که 25 سال پیش وزارت نیرو مپنا را پایه گذاری کرد گفت: در آن زمان این مساله حفظ شد که باید زیرساخت های آب و برق فراهم شود و در نتیجه امروز می بینیم در بین 40 کشور عرضه کننده این خدمات مطرح هستیم. وزیر نیرو با اشاره به این‌که از 73 هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه‌ها، بیش از 35 هزار مگاوات متعلق به مپناست گفت: وزارت نیرو حمایتهای خود را از مپنا ادامه می‌دهد چون این مجموعه سرمایه ملی است و باید در سطح جهانی بدرخشند. وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در دنیا موفق بودند که قدرت رقابت را حفظ کرده‌اند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید