Performancing Metrics

پرویز حسابی:شعار ما حمایت و حل مشکلات فعالان اقتصادی است | اتاق خبر
کد خبر: 93884
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1393 - 18:08
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید براینکه نباید اتاق تبدیل به کانون بازنشستگان دولتی شود ، گفت : در مجموع شعار ما در اتاق این است که موانع و مشکلات فعالان اقتصاد
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید براینکه نباید اتاق تبدیل به کانون بازنشستگان دولتی شود ، گفت : در مجموع شعار ما در اتاق این است که موانع و مشکلات فعالان اقتصادی مرتفع شود اما یکی از مشکلات اتاق ها این است که تنها درصد اندکی از نمایندگان می توانند آنگونه که باید پیگیر مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصی باشند .
اتاق نیوز- پرویز حسابی در گفت وگو با ستاد خبری ائتلاف بزرگ،درخصوص انتظارات فعالان اقتصادی از اتاق های بازرگانی در انتقال و انعکاس مطالبات از دولت ها اظهار کرد: قوانین کشور اما و اگرها و تفسیرهای بسیاری دارد که موجب می شود درعمل نقش بازدارنده و موانع بسیاری داشته باشد . وی ادامه داد:در مجموع شعار ما در اتاق این است که موانع و مشکلات فعالان اقتصادی مرتفع شود اما یکی از مشکلات اتاق ها این است که تنها درصد اندکی از نمایندگان می توانند آنگونه که باید پیگیر مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصی باشند. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: یکی از مشکلات اتاق ها نیز این است که برخی نمایندگان دارای تحصیلات آکادمیک نیستند و این درشرایطی است که اتاق ها به تجربه و تخصص در کنار هم نیاز دارند . حسابی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های کاری تغییر قوانین اتاق است،خاطرنشان کرد: قانون فعلی اتاق نیازمند بازنگری اساسی است و در قانون بهبود محیط کسب و کار اقدام های مناسبی برای افزایش تاثیرگذاری اتاق ها صورت گرفته که کافی نیست و باید نقایص قانون اتاق در قالب اصلاحیه ای تغییر کند . عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید براینکه مدیریت محوری در اتاق ها باید خاتمه یابد ،تصریح کرد: اتاق ها نباید تبدیل به کانون بازنشستگان دولتی شوند ، تفکر دولتی نباید در اتاق حاکم شود و تشکیلات غیر ضروری اتاق هم که نقشی در بهبود عملکرد اتاق ندارد ، باید حذف شود . نتیجه انتخابات قابل پیش بینی نیست حسابی با انتقاد از عدم همکاری و هماهنگی بانکها با تولید کنندگان ،تصریح کرد: نتیجه انتخابات درهاله ای ازابهام است و نمی توان پیش بینی درستی برای آن داشت و لیست های زیادی برای شرکت در انتخابات مطرح شده است . وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت کاری اتاق آینده چیست ، خاطرنشان کرد: اتاق ها در دنیا تعریف مشخص دارند و باید ازتجربه سایر کشورها در مدیریت بهتر اتاق بهره برد . وی با اشاره به اینکه عضو کمیته امور مالیاتی اتاق های بازرگانی است، تصریح کرد: مشکلات بخش خصوصی با دستگاههای اجرایی زیاد است و آیین نامه ها نباید با متولی گری دولت تعیین شوند و کمیته ای متشکل از اقتصاد دانان ، جامعه شناسان ،کارشناسان اقتصادی و حسابداران آئین نامه های مناسبی برای قوانین وضع شود . عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد:مشکلات فعالان اقتصادی زیاد است و یکی از مشکلات اساسی اتاق ها قبضه آن توسط دولتی ها و حاکمیت تفکر دولتی در اتاق است . وی با بیان اینکه تمدید کارت بازرگانی نیازمند پرداخت یک در هزار فروش است ، تصریح کرد: این در حالی است که اگر فعال اقتصادی نخواهد کارت خود را تمدید کند قادر به ترخیص مواد اولیه تولید از گمرکات نخواهد بود. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره لیست های متعدد انتخاباتی اظهار کرد: نفوذ دولتی ها در قالب گروه های مختلف یکی از دلایل تعدد لیست های انتخاباتی است و این گروه ها شرکت های بالایی دارند و می توانند با استفاده از آرای دارندگان کارتهای این شرکت ها به اتاق راه یابند و نتیجه انتخابات نیز قابل پیش بینی نیست .  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید