Performancing Metrics

افزایش 14 درصدی صادرات کالا از بندر لنگه به خارج از کشور | اتاق خبر
کد خبر: 93952
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1393 - 10:53
 ایرنا - مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 355 هزار و 828 تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 د...
 ایرنا - مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 355 هزار و 828 تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 درصد افزایش داشته است.
اسماعیل مکی زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در این مدت همچنین 185 هزار تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است. وی بیان کرد: کالاهای صادراتی شامل خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف است که به مقصد امارات متحده عربی، کشورهای آسیای میانه و عراق انجام شده است. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در ادامه از جا به جایی بیش از 43 هزار مسافر در مسیرهای دریایی مشترک ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس در این مدت خبر داد. وی ادامه داد: همچنین در این 11 ماه بیش از پنج هزار و 903 شناور تجاری و مسافری به این بندر وارد شده که 32 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. مکی زاده با اشاره به پهلوگیری بیش از دو هزار فروند شناور در اسکله های این بندر، اضافه کرد: ورود انواع شناورها به بندر تجاری لنگه در 11 ماه اخیر نسبت به پارسال 32 درصد افزایش داشته است. وی اظهار کرد: امسال 802 هزار و 499 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که دو درصد بیشتر از سال قبل آن است. به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، امسال برای نخستین بار یک هزار تن صادرات نفتی نیز از این بندر انجام شد که 10 درصد افزایش دارد. مکی زاده بیان کرد: این بندر با تخلیه و بارگیری 90 TEU کانتینر گام های مثبتی برای حمل و نقل سریع و ایمن کالای بنادر پیشرفته که فعالیت های بیشتر آنها کانتینری است، بر می دارد. روزانه 13 فروند لندینگ کرافت و 9 فروند شناور مسافری با ظرفیت دو هزار صندلی در خطوط بندرلنگه، چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و برعکس فعال هستند. بندرلنگه از قدیمی ترین بنادر ایران است که به سه استان فارس، بوشهر و خوزستان دسترسی دارد و هر ساله حجم جمعیت انبوهی از علاقه مندان به سفرهای دریایی از طریق سه بندر تحت نظارت این اداره در غرب هرمزگان شامل لنگه، چارک و آفتاب به جزایر خلیج فارس تردد می کنند.        
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید