Performancing Metrics

داغ شدن بازار طلا و سکه/ شوک قیمت نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 94166
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1393 - 16:34
رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به روند مذاکرات، قیمت ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار خواهد بود که پیش‌بینی نمی‌شود شوکی به بازار وارد شود....
رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به روند مذاکرات، قیمت ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار خواهد بود که پیش‌بینی نمی‌شود شوکی به بازار وارد شود.
محمد کشتی آرای اظهار کرد: در روزهای گذشته قیمت سکه با توجه به بالا رفتن تقاضا افزایش یافت. به ویژه سکه‌های یک گرمی، نیم سکه و ربع سکه افزایش قیمت داشتند که این موضوع ناشی از بالا رفتن تقاضا بود. وی درباره اعیاد مذهبی و عید نوروز که تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش می یابد و بازار سودجویان برای فروش سکه های تقلبی نیز داغ می شود، به مردم هشدار داد که از واحدهای مجازی خرید کنند که پروانه کسب دارند چون خرید مردم از واحدهای بدون پروانه کسب منجر به بروز تخلف می‌شود و در واقع خریداران باعث بروز تخلف می‌شوند. کشتی آرای در عین حال بیان کرد که واحدهای تحت پوشش اتحادیه به طور مرتب و دوره‌ای رصد و پایش می‌شوند که در چند ماه اخیر شاهد بودیم سکه‌های تقلبی توسط افرادی سودجو به بازار عرضه و با شکل و ظاهری فریبنده به مردم فروخته می‌شد. در 2 سال اخیر قیمت طلا 1300 دلار نوسان داشت رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره بازار طلا طی دو سال اخیر گفت: در دو سال اخیر قیمت طلا 1200 تا 1300 دلار نوسان داشت و قیمت‌ها مثل سال 2008 به بعد روند افزایشی نداشته و حدود هشت تا 9 درصد نوسان داشت. همچنین عبادالله محمدولی - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی - به ایسنا گفت: در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش می‌یابد و همین موضوع باعث شده عده‌ای سودجو از این فرصت سوء استفاده و به فروش سکه‌های تقلبی اقدام کنند. فروش سکه‌ و طلا با عیار پایین وی گفت: در چند ماه اخیر گزارشی مبنی بر فعالیت عده‌ای سودجو که مبادرت به فروش سکه‌های با عیار پایین می‌کردند رسید که به سرعت شناسایی شدند و اقدامات قانونی لازم در این زمینه در حال انجام است. محمدولی تاکید کرد: فروش سکه‌ و طلا با عیار پایین به بازار لطمات زیادی وارد می‌کند که باید این بازار توسط بانک مرکزی اشباع شود تا عده‌ای سودجو از این فرصت سوء استفاده نکنند و به فروش سکه‌های تقلبی مبادرت نورزند. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: اتحادیه ما، بازرسان اصناف و تعزیرات ماموریت دارند کنترل و نظارت های لازم را در این بازار انجام دهند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید