Performancing Metrics

بیانیه پایان انتخابات اتاق های بازرگانی/ اعتبارنامه ها در حال صدور است | اتاق خبر
کد خبر: 97767
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1393 - 10:25
در حالی که تنها چند روز به پایان سال 1393 باقی مانده است انجمن نظارت بر انتخابات با رسیدگی به شکایت ها اعلام کرد که تمامی نتایج صحیح بوده است و در حال حاضر اعتبار نامه کاندیداها در حال صدور است. در همین راستا شب گذشته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدام به انتشار لیست کامل اعضای هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور کرد. به گزارش اتاق نیوز این لیست هیچ تفاوتی با نتایج اولیه انتخابات ندارد و تمامی اعضای اعلام شده به هیأت نمایندگان راه یافتند. از سوی دیگر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور در بیانیه ای که به امضای مجتبی خسروتاج رئیس انجمن نظارت بر انتخابات هشتمین دوره اتاق های بازرگانی سراسر کشور رسیده است پایان انتخابات را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: اکنون که انتخابات اعضای هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور به پایان رسید، انجمن نظارت بر انتخابات ضمن تأیید نتیجه شمارش آرا، به اطلاع می رساند که انجمن نظارت در طی سی و دو جلسه خود در راستای وظایف مقرر در ماده 15 قانون اتاق تشکیل و ضمن نظارت دقیق و مستمر بر امر انتخابات توسط هیأت های نظارت در کل کشور و با بهره برداری از فعالیت و تلاش های هیأت های نظارت موفق شد به وظایف خود به خوبی و به موقع عمل کند. با اتمام انتخابات پاره ای از اعتراضات به انجمن واصل شد که به شرح زیر قابل طبقه بندی است:
  • پاره ای از اعتراضات از جانب افرادی بوده است که رای کافی برای ورود به هیأت نمایندگا نیاورده اند که معمولا این قبیل اعتراضات طبیعی است. انجمن ضمن همدلی با بعضی از این نامزدها، اعتراضات اعلام شده به نحوی مستند نبود که بتواند نتیجه انتخابات را مخدوش نماید.
  • پاره ای از اعتراضات متوجه نرم افزار و ساز و کار الکترونیکی شمارش آرا بود، که جهت اطلاع اعضای محترم اتاق های بازرگانی می رساند که در ساز و کار شمارش آرا از نرم افزاری استفاده شده که به دفعات صحت و دقت آن در شمارش آرا مورد آزمایش قرار گرفت و حتی در آخرین مرحله نیز به حضور تعدادی از معترضین صحت و دقت شمارش آرا توسط نرم افزار فوق الذکر مورد تأیید مجدد همه حضار قرار گرفت.
  • در خصوص اعتراض به تبلیغات و فعالیت های حسب الادعا غیرمجاز از سوی بعضی از کاندیداها، انجمن ضمن بررسی موردی این قبیل اعتراضات اعلام می کند ضمن این که از جامعه تولید کنندگان و بازرگانان کشور انتظار می رفت و می رود که رعایت اخلاق حرفه ای در جریان انتخابات نیز توجه بیشتری داشته باشند که در عمل هم همین شد ولی در موارد بسیار محدود، گاه رفتاری دیده شد که از نظر انجمن قابل نکوهش است، این این رفتارها در حدی نبود که نتیجه انتخابات را دگرگون کند، قطعا اگر انجمن به این جمع بندی می رسید تصمیم دیگری می گرفت.
  • پاره ای از اعتراضات در خصوص شرایط کاندیداتوری صلاحیت افراد در مرحله انتخاباتی بوده است که طبیعی است بعد از احراز شرایط و انجام انتخابات، رسیدگی و اظهار نظر درباره این گونه اعتراضات از اختیار و تکلیف انجمن نظارت خارج بوده است.
  • عمده اعتراضات در مراحل اولیه انتخابات راجع به نحوه صدور کارت عضویت و بازرگانی رای دهندگان بوده است که بعضا انجمن مجبور به اعزام نمایندگان برای بررسی موضوع از نزدیک گردید و گزارشات دریافتی در جلسه انجمن نیز مطرح شد و انجمن با صرف وقت بسیار برای حفظ حقوق رای دهندگان و کاندیداها اقدام نموند که همین جا لازم می دانم از اعضای انجمن نظارت تشکر و قدردانی نمایم، برای رسیدگی به این گونه اعتراضات بعضا از کمک استانداری ها نیز استفاده شد. امیدواریم در آینده نزدیک با اصلاح قانون اتاق و بعضی از آیین نامه های اجرایی که بخش عمده ای از این مشکلات ناشی از آنها است هرگونه ابهام و کاستی احتمالی در مقررات مربوط به انتخابات اتاق های بازرگانی نیز مرتفع گردد.
در پایان این بیانیه آمده است: در خاتمه لازم میدانم یکبار دیگر از حضور پرنشاط همه اعضای اتاق ها و دارندگان کارت های عضویت و بازرگانی که با حضور خود در صحنه انتخابات دعوت مسئولین نظام و ریاست محترم جمهوری را برای حضور در صحنه اقتصادی و حرکت کشور به سمت رشد و توسعه اقتصادی پایدار را لبیک گفتند تشکر و قدردانی نمایم. همچنین لازم می دانم از مشارکت فعال و دلسوزانه اعضای محترم انجمن نظارت هم چنین اعضای محترم هیأت های نظارت در سراسر کشور سپاسگذاری کنم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید