Performancing Metrics

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با اتاق نیوز/ هزینه های تولید، نفس گیر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 98350
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1394 - 10:51
گروسی گفت: قوانین سازمان ها و مراکز گوناگون منجر به آن شده تا بخش خصوصی برای تولید کالا، سرمایه اولیه و لازم را در اختیار نداشته باشد و نتواند زیر بار هزینه های سنگین
گروسی گفت: قوانین سازمان ها و مراکز گوناگون منجر به آن شده تا بخش خصوصی برای تولید کالا، سرمایه اولیه و لازم را در اختیار نداشته باشد و نتواند زیر بار هزینه های سنگین تولید نفس بکشد.
حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در خانه ملت با تاکید بر هزینه های اعمال شده به بخش خصوصی به اتاق نیوز اعلام کرد: بخش خصوصی برای فعالیت خود ملزم به پرداخت هزینه های گوناگون است و دیگر برای تولید کالا و محصول، سرمایه ای در اختیار ندارد. وی ادامه داد: اگر صاحب کارخانه و یا بخش تولیدی بخواهد از وام بانکی استفاده کند؛ باید به عنوان سود تسهیلات اخذ شده، معادل 30 درصد از مبلغ اخذ شده را به بانک برگرداند. از سویی دیگر باید 23 درصد هم حق بیمه کارگران و کارمندان را به تامین اجتماعی بپردازد. معادل 25 درصد هم اداره مالیات اخذ می کند و هزینه های حامل های انرژی نیز باری دیگر ی شده که بر دوش بخش خصوصی سنگینی می کند. گروسی افزود: در ابن شرایط چگونه می توان امید داشت که تولید کننده در ایران رشد کند؛ بالندگی داشته باشد و به اقتصاد کشور کمک کند؟ این عضو کمیسیون صنایع و معادن با مد نظر قرار دادن برخی از تغییرات در سیاست های دولت برای بخش خصوصی به منظور تولید کالا یادآور شد: از زمانی که نفت در ایران کشف شد؛ مقدمات وابستگی اقتصاد کشور به این محصول ایجاد شد به طوری که امروزه نزدیک به 80 درصد از بودجه کشور وابسته به درآمدهای نفتی است. وی گفت: دراین شرایط است که صنایع تولیدی خود را با مشکلات متعدد و نبود بازار روبه رو می بینند زیرا هزینه های تولید روز به رو افزایش می باید و تولید کالای با کیفیت و رقابتی نیز به صرفه نیست زیرا تولید آن هزینه بر خواهد بود و قیمت محصول را افزایش می دهد؛ بنابراین و در این شرایط است که ورادات رونق می گیرد. گروسی با تاکید بر رویکرد بازرگانی در بخش خصوصی اعلام کرد: زمانی که تقاضا برای کالای تولید شده داخلی وجود نداشته باشد پس باید از روشی دیگر کسب درآمد کرد؛ بنابراین بازرگانی در قالب واردات کالا می تواند جایگزین خوبی برای تولید به شمار برود. این عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: تغییر سیاست ها و قوانین تولیدی برای کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی می تواند به بخش خصوصی در روشن کردن چراغ کارخانجات و کارگاه ها کمک کند.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید