Performancing Metrics

قیمت مرغ منطقی شد | اتاق خبر
کد خبر: 98954
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1394 - 13:21
اتاق نیوز- معاون وزیر جهاد کشاورزی تنها و اصلی‌ترین عامل گرانی گوشت مرغ را افزایش تقاضا عنوان کرد و گفت: قیمت مرغ از ابتدای هفته دوم امسال متعادل شده و در خرده فروشی‌...

اتاق نیوز- معاون وزیر جهاد کشاورزی تنها و اصلی‌ترین عامل گرانی گوشت مرغ را افزایش تقاضا عنوان کرد و گفت: قیمت مرغ از ابتدای هفته دوم امسال متعادل شده و در خرده فروشی‌ها حدود کیلویی 7000 تومان به دست مردم می‌رسد.

حسن رکنی  اظهار کرد: علی‌رغم این که در ماه‌های پایانی سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا در بازار، قیمت گوشت مرغ به صورت غیر منطقی افزایش یافت و به بیش از کیلویی 8000 تومان رسید از ابتدای هفته دوم سال جاری بازار این محصول متعادل شد و هر کیلوگرم گوشت مرغ در عمده فروشی‌ها به حدود 6000 تومان و در خرده فروشی‌ها به حدود 7000 تومان رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی مسوولان "عدم تامین به موقع گوشت مرغ را عامل گرانی این محصول می‌دانند"، گفت: چنین ادعایی کارشناسی نیست اما افزایش بیش از حد کشش برای خرید این محصول از سوی مردم تنها و اصلی‌ترین عامل گرانی گوشت مرغ در بازار بوده است.

رکنی خاطرنشان کرد: بازار گوشت مرغ علی‌رغم تولید خطی آن، همواره با نوسانات بسیاری از نظر میزان تقاضا مواجه است که همین عامل سبب ایجاد نوسان در قیمت آن نیز می‌شود چرا که طی سال گذشته شرایط بازار این محصول به گونه‌ای بود که تا هفتم بهمن ماه همواره گوشت مرغ مازاد از بازار خریداری و جمع‌آوری می‌شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از هفتم بهمن ماه سال گذشته تا شب عید وضعیت بازار کاملا تغییر کرد و به گونه‌ای رقم خورد که طی دو ماهه اخیر سال گذشته حجم زیادی گوشت مرغ مازاد خریداری شده در بازار توزیع شد؛ به گونه‌ای که در این بازه زمانی حدود 60 هزار تن گوشت مرغ منجمد به بازار تزریق شد.

وی اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طی چند روز گذشته روند متعادلی در بازار گوشت مرغ آغاز شده است؛ به گونه‌ای که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در میادین میوه فروشی مانند میدان مرکزی میوه وتره بار بهمن به کمتر از 6000 تومان و در خرده فروشی‌های پایتخت به کمتر از 7000 تومان رسیده است که البته اگر این وضعیت ادامه پیدا کند شاید مجددا خرید گوش مرغ مازاد از سر گرفته شود.

رکنی گفت: در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضا گوشت مرغ در استانهای کشور متفاوت است چرا که در برخی استانها به اندازه جمعیت آن استان توریست و گردشگر حضور دارد و در این شرایط باید توزیع گوشت منجمد ادامه داشته باشد اما در برخی از استانها شرایط متعادل شده و توزیع گوشت مرغ نداریم.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید