Performancing Metrics

وزیر راه خبر داد:اضافه شدن ۴۰۰ واگن به ناوگان ریلی در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 98998
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1394 - 18:01
وزیر راه و شهرسازی از اضافه شدن ۴۰۰ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور در سال 1394 خبر داد....

وزیر راه و شهرسازی از اضافه شدن ۴۰۰ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور در سال 1394 خبر داد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، عباس آخوندی امروز - دوشنبه - در جریان بازدید از مرکز کنترل راه‌آهن جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند 1393 حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی کشور جابجا شده‌اند که این جابجایی‌ها در مسافت‌های طولانی مثل تهران- مشهد بود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از سفرهای ریلی به مقصد مشهد بود٬ افزود: در واقع از ۲۵ شهر قطارهای شرکت راه‌آهن به سمت مشهد در حال حرکت هستند. همچنین در سایر مسیرهای طولانی نیز مثل تهران- زاهدان٬ تهران- بندرعباس و تهران - یزد هم خدمات مسافری انجام می‌شود.

آخوندی با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی در سطح کشور به ویژه در حومه شهرها هستیم٬ یادآور شد: با توجه به نظر رئیس جمهوری برای تمرکز بر توسعه خطوط ریلی٬ توجه به این مسئله برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به حادثه‌های سال گذشته در خطوط ریلی اشاره و اظهار کرد: امسال تلاش شد که تمام مسیر تهران - مشهد به صورت کنترل اتوماتیک هدایت شود و به همین دلیل تا این لحظه آمار وقوع حادثه به صفر رسیده است و در ادامه تلاش داریم تمام مسیرها از سیستم کنترل اتوماتیک برخوردار شوند تا حمل و نقلی کاملا ایمن باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با استفاده از سیستم کنترل اتوماتیک می‌توان با یک سرمایه‌گذاری اندک بهره‌وری را تا دو برابر افزایش داد. خوشبختانه در سال گذشته پنج درصد به ظرفیت قطارها و واگن‌های تهران- مشهد اضافه و همچنین در سایر مسیرها مثل مسیر تهران - گرگان قطارها بازسازی و نوسازی کامل شدند. امیدواریم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته٬ در سال ۹۴ تعداد واگن‌های مسافری و باری افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان این خبر که طبق برنامه‌ریزی‌ها٬ تصمیم گرفته شده که ۴۰۰ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور در سال 1394 اضافه شود٬ ادامه داد: همچنین تلاش شده که برای فروش بلیت‌های نوروزی واسطه‌ها به طور کامل حذف شوند و بلیت‌ها به صورت مستقیم به دست مردم برسد و مردم بتوانند با برنامه‌ریزی خرید بلیت‌ها را تا ۴۵ روز بعد به صورت اینترنتی انجام دهند.

آخوندی همچنین درباره سامانه کنترل اتوماتیک قطارها گفت: این سامانه علاوه بر افزایش ایمنی سیر٬ تأخیرها را تا حد زیادی کاهش داده و تقریبا به صفر رسانده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر نرخ فروش بلیت‌های هوایی٬ زمینی و ریلی یادآور شد: ما در این بخش فقط نظارت داریم و همانطور که می‌دانید فروش‌ بلیت‌ها به صورت آزاد و در اختیار بخش خصوصی است. ضمن اینکه در هر سه حوزه سامانه‌هایی برای دریافت شکایات مردمی داریم که اگر شکایتی باشد حتما رسیدگی می‌شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید