Performancing Metrics

ندیمی با اشاره به توافقات هسته ایی:نباید ارزش های این دستاورد بزرگ نادیده گرفته شود | اتاق خبر
کد خبر: 99273
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1394 - 15:52
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان این که ما در جریان مذاکرات به دنبال چند هدف بودیم ؛اظهار داشت:یکی از اهداف دولتمردان ما اثبات حق هسته ای ایران بود که خوش...
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان این که ما در جریان مذاکرات به دنبال چند هدف بودیم ؛اظهار داشت:یکی از اهداف دولتمردان ما اثبات حق هسته ای ایران بود که خوشبختانه اتفاق افتاد.
ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب به خبرنگار اتاق نیوز گفت:نمایندگان یک کشور در مقابل نمایندگان 6 کشور قدرتمند قرار گرفتند؛نمایندگانی که باید نتیجه مذاکرات سال های قبل را نیز مدیریت می کردند؛بنا براین می توان گفت توافقات موفقیت آمیز بوده است. نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان این که ما در جریان مذاکرات به دنبال چند هدف بودیم ؛اظهار داشت:یکی از اهداف دولتمردان ما اثبات حق هسته ای ایران بود که خوشبختانه اتفاق افتاد؛از سوی دیگر ما امکان جابه جایی هیچ کدام از فعالیت های هسته ایی را از داخل به خارج کشور نداشتیم که این اتفاق هم نیافتاد.دیگر این که تعطیلی مطلق واحد ها به هیچ عنوان مورد قبول ما نبود و این امر هم به نفع ما انجام شد.همچنین ما خواستار رفع تحریم های مرتبط با انرژی هسته ایی بودیم که خوشبختانه در آینده شاهد رفع بخش عمده ایی از این تحریم ها خواهیم بود. ندیمی افزود: با نگاه به گذشته و با در نظر گرفتن مشکلاتی که طی این سال ها برای کشور ایجاد شده و با توجه به قدرت چانه زنی کشور به جرات می توان گفت که مذاکرات موفقیت آمیز بود.البته ممکن است عده ایی بخواهند این موضوع را با مقیاس کیفیت بسنجند که در این صورت باید بگویم ما همواره با مطلوبات ممکن فاصله داشته ایم اما خواسته ها و مطلوبات یک طرف است و نباید منجر شود تا ارزش های این دستاورد موفقیت آمیز نادیده گرفته شود.هر چند هنوز این موضوع نیاز به پیگیری دارد. وی در پاسخ به این که این موضوع چه تاثیری بر فعالیت های اقتصادی کشور دارد؛اظهار داشت:همین که گروهی از مردم بعد از توافقات به خیابان آمده و شادی می کنند نشان از امیدواری مردم دارد .این یعنی شرایط رو به بهبود است .زیرا بخش عمده ایی از اقتصاد روانی و انتزاعی است و اکنون جو روانی مثبتی بر بازار حاکم است. ندیمی اضافه کرد:از سوی دیگر بسیاری از دولت های جهان منتظر چنین فرصتی بودند .درهمین مدت که مذاکرات رو به بهبود بود،شاهد تقاضاهای بسیاری از کشورهای مختلف در حوزه های گوناگون اقتصادی بودیم .خود من در سفر اخیرم به یونان با پیشنهاد های اقتصادی بسیاری به خصوص در زمینه صنعت کشتی سازی و نفت مواجه شدم.کشورهای کره شمالی و آلمان نیز از جمله کشورهای علاقه مند به برقراری معاملات تجاری با کشورمان هستند.دلیلش هم این است که همه کشورهای دنیا با ما دشمن نیستند و فقط از آمریکا حساب می برند. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این که تغییر قیمت ها موقتی است یا همچنان شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود؛خاطر نشان کرد:ما به دنبال تغییرات یک شبه و یک ماهه نیستیم بلکه آنچه مهم است؛ادامه این روند مثبت است.اگر بتوانیم این روند را حفظ کنیم قطعا موفق خواهیم شد. وی همچنین در خصوص ایجاد رانت های جدید بعد از رفع تحریم ها نیز گفت:رانت در حکومت دولت شکل می گیرد .هر جا دولت به عنوان کارفرما حضور داشته و نیز انحصار طلبی رواج داشته باشد؛رانت هم وجود دارد.برای رفع این معضل باید هر گونه انحصار گرایی از میان برداشته شود و نیز دولت نقش کارفرمایی خود را کنار بگذارد. وی همچنین تصریح کرد:چنانچه بخواهیم به رشد اقتصادی برسیم باید مانع از خام فروشی شویم.زیرا خام فروشی هم باعث کاهش تولید و اشتغال داخلی می شود و هم از بابت تسعیر نرخ ارز دردسر ساز خواهد شد.بنابراین باید تلاش کنیم تا تولید و اشتغال را در اولویت کاری کشور قرار داده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.      
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید