Performancing Metrics

ضرورت تولید مشارکتی با خارجی‌ها با هدف صادرات | اتاق خبر
کد خبر: 99629
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1394 - 12:13
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با لغو تحریم‌ها تولیدکنندگان معتبر داخلی می‌توانند با تولید کنندگان خارجی مشارکت کرده و محصولاتی برای صادرات به بازار منطقه تولید کن
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با لغو تحریم‌ها تولیدکنندگان معتبر داخلی می‌توانند با تولید کنندگان خارجی مشارکت کرده و محصولاتی برای صادرات به بازار منطقه تولید کنند.
 محمد طحانپور در مورد تأثیر تفاهم‌نامه مذاکرات 1+5 بر رونق بازار لوازم خانگی به این نکته اشاره کرد که موج توافقات تأثیر مثبتی بر بازار لوازم خانگی گذاشته است، چرا که در چند سال گذشته برخی فکر می‌کردند که اجناس، کم‌یاب یا گران می‌شود، به همین دلیل ممکن بود بیش از نیاز در همه زمینه‌ها خرید کرده و در خانه انبار کنند که خود به خود تأثیر منفی بر بازار می‌گذاشت.

وی با اشاره به اینکه قطعاً با برداشته شدن تحریم‌ها، برندهای معتبر و مرغوب خارجی وارد بازار ایران خواهند شد، تصریح کرد: این مسئله ممکن است نگرانی‌هایی را برای تولیدکنندگان داخل به وجود بیاورد، اما باید از این فرصت به وجود آمده با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد، چرا که زیرساخت‌های تولید لوازم خانگی مرغوب در داخل وجود دارد و در صورت مشارکت با برندهای خارجی، تنها برخی ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های نوین به روز شده و وارد کشور می‌شود.

وی درگفت و گو با فارس،خاطرنشان کرد: با شرایط جدید تولیدکنندگانی در بازار ماندگار می‌شوند که کالای باکیفیت تولید کرده و خدمات پس از فروش خوب ارائه کنند.

به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی می‌توان از ظرفیت تولید مشترک با هدف بازارهای صادراتی منطقه استفاده کرد، که هم اشتغال‌زایی و هم ارزآوری برای کشور در پی دارد.

طحانپور همچنین معتقد است، اکنون آرامش در بازار حاکم شده و تنشی که هر سال با آغاز سال در بازار ایجاد شده و حرف از افزایش قیمت به میان می‌آمد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در عین حال، اگر تحریم‌های بانکی و موانع واردات و صادرات کالا برداشته شود، قیمت تمام‌شده پایین آمده و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال تا حد معقولی قیمت‌ها کاهش یابد.

   
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید