Performancing Metrics

یارانه دولت قیمت مسکن را کاهش می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 99807
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1394 - 09:37
اتاق نیوز - عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: ورود انبوه سازان به مسکن اجتماعی باعث کاهش هزینه‌های دولت در زمینه مصالح ساختمانی و همچنین قیمت تمام شده ...
اتاق نیوز - عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: ورود انبوه سازان به مسکن اجتماعی باعث کاهش هزینه‌های دولت در زمینه مصالح ساختمانی و همچنین قیمت تمام شده مسکن می شود و امیدواریم دولت به این زمینه و ورود این بخش بیشتر توجه کند.
رضا قهاری اظهار کرد: هدف تمام طرح های مسکنی که چه در دولت یازدهم چه در دولت‌های قبلی اجرا شده تامین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه بوده است ولی آنچه اهمیت بسیار دارد میزان منابع مالی هزینه شده دولت‌هاست که با یکدیگر فرق می کند که این نیز باید مورد توجه این دولت نیز قرار بگیرد. وی در خصوص وضعیت اندوخته های مردمی در زمینه مسکن نیز افزود: امیدواریم اندوخته های مردمی با کاهش تورم افزایش یابد و مردم نیز بتوانند با منابع مالی که در اختیار دارند در زمینه تسهیلات مسکن مثل وام مسکن و پرداخت آن وام ها به بانک قیمت مسکن کاهش یابد و آن ها نیز خانه‌دار شوند. این عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران در خصوص ورود یارانه دولت به بخش مسکن و کاهش هزینه مصالح افزود: ورود دولت به این بخش سبب کاهش قیمت مصالح ساختمانی و در نتیجه تشویق انبوه سازان و تولید بیشتر کارخانجات مصالح ساختمانی خواهد شد که اگر دولت توجه بیشتری به این بخش کند و یارانه ای را نیز دراین زمینه اختصاص دهد ما شاهد کاهش مصالح ساختمانی و درنتیجه قیمت ساختمان نیز خواهیم بود. قهاری در ادامه گفت: در حال حاضر با توجه به رکودی که مسکن طی دو سال اخیر داشته است یکی از موارد مهم همین مصالح ساختمانی بوده است زیرا بسیاری از ساخت و‌سازها به این مصالح وابسته است که اگر تامین شود ما شاهد کاهش قیمت مسکن نیز خواهیم بود. تصدی گری دولتی در بخش لیزینگ مسکن کارساز نخواهد بود وی گفت: حضور دولت در بخش لیزینگ و ایجاد شرکت‌های اقماری موثر نیست و دولت باید بخش خصوصی را در این زمینه فعال کند و این را به مشاوران املاک کشور بسپارد که دراین زمینه هم تخصص و هم مهارت کافی را دارند. این عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران در پایان به میزان تورم در کشور اشاره کرد و گفت:‌ اگر تورم مهار شود ما شاهد تسهیلات بیشتر و در نتیجه خرید بیشتر مردم در زمینه مسکن طی ماه‌های آتی خواهیم بود و با توجه به قول‌های وزارت راه و شهرسازی در این زمینه که کمکی به بخش مسکن خواهد کرد قیمت مسکن به تعادل خواهد رسید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید