Performancing Metrics

آب پاکی اوباما روی دست نتانیاهو | اتاق خبر
کد خبر: 99900
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1394 - 12:18
اتاق نیوز - رییس‌جمهور آمریکا درخواست نتانیاهو برای به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی ایران در یک توافق هسته‌ای را قضاوتی کاملا نادرست توصیف کرد....
اتاق نیوز - رییس‌جمهور آمریکا درخواست نتانیاهو برای به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی ایران در یک توافق هسته‌ای را قضاوتی کاملا نادرست توصیف کرد.
به نقل از رویترز، باراک اوباما ، رییس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه رادیو ملی آمریکا که بخشی از آن بامداد روز سه‌شنبه منتشر شد، به درخواست اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود در یک توافق هسته‌ای خوب ایران باید اسرائیل را به طور شفاف به رسمیت بشناسد واکنش نشان داد و آب پاکی را روی دست نتانیاهو ریخت. رییس‌جمهور آمریکا در این باره گفت: اینکه بگوییم ما با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش مذاکره می‌کنیم تا به یک توافق برسیم به این شرط که این کشور اسرائیل را به رسمیت بشناسد مثل این است که بگوییم هیچ توافقی امضا نخواهیم کرد. باراک اوباما تحقق درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تنها منوط به این دانست که ماهیت دولت در ایران به طور کامل تغییر کند. وی همچنین درخواست نتانیاهو را قضاوتی کاملا نادرست توصیف کرد. رییس‌جمهور آمریکا ادامه داد: من می‌خواهم به این نکته برگردم: ما از ایران می‌خواهیم به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند چون نمی‌توانیم روی مساله تغییر نظام در این کشور سرمایه‌گذاری کنیم و این دقیقا همان دلیلی است که ما نمی‌خواهیم شاهد سلاح هسته‌ای در ایران باشیم. اوباما تصریح کرد: اگر ایران خود را به طور غیرمنتظره به آلمان، سوئد یا فرانسه تبدیل کند در آن صورت ما درباره زیربنای هسته‌ای آنها گفت‌وگوهای کاملا متفاوتی خواهیم داشت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید