Performancing Metrics

شرکت‌ های تولیدی به مردم واگذار می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 100725
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1394 - 15:16
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت:‌ سال گذشته در طرح‌های مختلفی که همخوان با سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی بود، 3.5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد....
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت:‌ سال گذشته در طرح‌های مختلفی که همخوان با سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی بود، 3.5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.
محمد مخبر در حاشیه افتتاح چند پروژه اقتصادی بنیاد برکت، با اشاره به برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و دغدغه‌ها نسبت به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در زمان جنگ دغدغه‌ها و روزهای تلخ و شیرین زیادی وجود داشت. اما تجربه‌ جدی و اساسی حاصل شد و به روشنی شاهد بودیم، زمانی که مردم به صحنه‌ جنگ وارد شدند ورق به نفع ما برگشت. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه با ورود مردم به صحنه جنگ تحمیلی جلوی تجاوز عراقی‌ها گرفته شد و مقاومت صورت گرفت، بیان داشت: با تمام داشته‌های نظامی یک سال توان مقاومت در خرمشهر وجود داشت و پس از آن مردم وارد عرصه شدند. وی تاکید کرد: نظام اسلامی، حق بوده و همیشه باطل در حال مبارزه با این نظام است و یک روز جنگ فرهنگی و روزهای دیگر ابعاد مختلفی پیدا می‌کند اما یکی از مهمترین تقابل‌ها، در بخش اقتصادی است که می‌تواند کشورها را از پا در بیاورد. به گفته مخبر، آنچه دشمن ظرف 20 سال گذشته شروع کرده و طی 5 سال اخیر اوج گرفته، موضوع تحریم‌های اقتصادی است که کشور را با مشکل مواجه کرد. یکی از ظلم‌هایی که به خودمان می‌کنیم این است که به موقع فرمایشات مقام معظم رهبری را عمل نکرده و یا اصلا عمل نمی‌شود، علیرغم اینکه همه به آن اعتقاد داریم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه در طول 8 سال اخیر نامگذاری‌های سال‌ها، مربوط به موضوعات اقتصادی بوده است‌، تصریح کرد: اگر این سال‌ها را جدی می‌گرفتیم، امروز آثار تحریم‌ها خیلی کمتر بود و تنها راه این است که اقتصاد را باید مردمی کنیم و تشکیلات‌های حاکمیتی چتری برای بخش خصوصی شوند، تا رشد و رونق صورت بگیرد. مخبر افزود: منظور از بخش خصوصی این نیست که 10 نفر میلیاردر حمایت شوند، بلکه تمامی آحاد مردم و جوانان نخبه که امکان مالی نداشته و اگر تکیه‌گاهی داشته باشند، بعد از مدتی روی پای خود می‌ایستند مد نظر است. این نوع اقتصاد آسیب‌پذیر نخواهد بود. این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های ستاد اجرایی گفت: برنامه 3 ساله تهیه شده و از تمام فعالیت‌هایی که منطبق با سرفصلهای اقتصاد مقاومتی نیست خارج شده و نزدیک 60 درصد موفق بودیم. وی ادامه داد: در بخش‌های نفت، معدن، کشاورزی،‌دارو وارد شدیم زیرا دو مولفه امنیتی جدی وجود دارد که امنیت غذایی و دارویی را شامل می‌شود، به همین دلیل به سراغ آن رفته و با مردم در حال مشارکت هستیم. به گفته مخبر، در بنیاد برکت 200 طرح شروع، انجام و یا در حال خارج شدن از آن است و اولویت‌های اقتصاد مقاومتی از دو مسیر دنبال می‌شود. برخی با مشارکت مردم و برخی دیگر را خودمان انجام می‌دهیم. وی یادآور شد: طرح‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی و مردم انجام می‌دهیم پس از اجرای کامل به دنبال واگذار کردن آن به مردم هستیم. باید مانند خط تولید عمل کرده و محصولی ایجاد و در نهایت به دست مردم بدهیم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطر نشان کرد: در بخش اقتصادی هر طرحی که شروع می‌کنیم، به دلیل آنکه سود بوده کشش و میل برای نگه داشتن آن شرکت وجود دارد، اما یک گروهی ایجاد شده تا تمامی شرکت‌‌ها واگذار شود. وی با بیان اینکه اساس فعالیت‌های ستاد اجرایی ورو به کارهای بازرگانی و تجاری نیست، تاکید کرد: سال 93 در کل ستاد حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت،‌ کشاورزی، دارویی، غذایی انجام شده است که به تولید و اقتصاد مقاومتی برمی‌گردد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید