Performancing Metrics

آیا شاخه جهانگیری در ائتلاف برای فردا در حال حذف است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 422018
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1397 - 12:35
محرمانه های انتخابات اتاق بازرگانی
اما به نظر می رسد با عدم ثبت نام مهدی جهانگیری و حامد واحدی تلاش هایی برای حذف سایر چهره های اقتصادی مطرح نزدیک به این جریان فکری در حال انجام است.

 

ائتلاف برای فردا گروهی بود که چهار سال قبل در ماه های منتهی به انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران شکل گرفت و موفق شد اکثریت مطلق اتاق ایران را به دست آورد. در این گروه چند شاخه مشخص وجود داشت که همکاری میان آنها توانست باعث موفقیت شود. بخشی از اعضای ائتلاف برای فردا از گروه خواستاران تحول جدی شدند، برخی از طریق کانون صنایع غذایی و خانه صنعت، معدن و تجارت تهران حمایت می شدند، گروهی از چهره های سنتی بودند اما یک بخش مهم و اثرگذار این گروه نزدیکان به معاون اول رئیس جمهور یعنی اسحاق جهانگیری بودند.

حضور مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس جمهور و همچنین حامد واحدی که از دوستان نزدیک معاون اول بود وزن ائتلاف برای فردا را بالا برد و باعث شد جمعی از فعالان اقتصادی نزدیک به این بخش از اقتصاد ایران به گروه ائتلاف برای فردا بپیوندند. با حضور جهانگیری و واحدی در هیأت رئیسه اتاق تهران در مجموع عملکرد خوبی از این اتاق را شاهد بودیم.

اما به نظر می رسد با عدم ثبت نام مهدی جهانگیری و حامد واحدی تلاش هایی برای حذف سایر چهره های اقتصادی مطرح نزدیک به این جریان فکری در حال انجام است. احمد صادقیان، فعال اقتصادی مطرحی که سال ها هدایت شرکت تک ماکارون را عهده دار بود در این دوره به دلیل جا به جایی سهام از شرکت در بخش کشاورزی منع شده است. این در حالی است که به دلیل تعداد کاندیداها، در بخش کشاورزی شانس پیروزی در این بخش بیشتر بود.

همچنین محمد امیرزاده، از چهره های مطرح بخش خصوصی که در چهار سال گذشته در هیأت نمایندگان اتاق ایران حضور داشت به دلیل تغییر شرکت از حضور در انتخابات منع شده است. امیرزاده اعلام کرد تمایل به شرکت در انتخابات داشته و به خواست خودش از انتخابات کناره‌گیری نکرده اما به مدارکش ایراد غیرقانونی گرفته‌اند.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: به دلیل این که محل شرکت بازرگانی‌ام را قبل از انتخابات تغییر دادم به من اجازه ثبت نام در این دوره را ندادند، زیرا یکی از مواردی که در انتخابات باید رعایت شود این است که کارت شرکت حداقل باید یک ساله باشد.

به گفته این عضو اتاق، او شش سال است که فعال اقتصادی است و نباید به دلیل تغییر موقعیت مکانی شرکتش، او را از ثبت نام محروم می‌کردند.

این در حالی است که شنیده می شود بعضی دیگر از اعضای ائتلاف برای فردا علی رغم مشکل ثبت نام موفق به حضور در این انتخابات شده اند.

اتاق نیوز در گزارش قبلی به مسئله رقابت درون گروهی برای کسب کرسی هیأت رئیسه پرداخته بود و در گزارش بعدی به مسئله تبعیض در آیین نامه ثبت نام برای اعضای هیأت نمایندگان و اعضای عادی خواهد پرداخت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید