Performancing Metrics

وزیرصنایع و معادن الجزایر خواستار سفرهیات اقتصادی الجزایری به ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 141309
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1394 - 10:42
عبدالسلام بوشوارب وزیرصنایع و معادن الجزایر با تاکید به اهتمام کشور متبوعش برای توسعه روابط صنعتی با جمهوری اسلامی ایران، خواستار اعزام یک هیات اقتصادی صنعتی الجزا...
عبدالسلام بوشوارب وزیرصنایع و معادن الجزایر با تاکید به اهتمام کشور متبوعش برای توسعه روابط صنعتی با جمهوری اسلامی ایران، خواستار اعزام یک هیات اقتصادی صنعتی الجزایری به ایران قبل از برگزاری دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک دو کشور شد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایرنا ، بوشوارب و رضا عامری سفیر ایران در الجزایر دیدار و در باره راه های گسترش همکاری ها و توسعه مناسبات بین تهران و الجزیره به ویژه در زمینه صنعتی گفت وگو کردند. وزیر صنایع و معادن الجزایر با تاکید بر ضرورت آشنایی بیشتر تهران و الجزیره از اولویت های یکدیگر، اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه روابط را بزرگترین انگیزه و موتور محرکه روابط و تقویت همکاری ها دانست. وی با تمجید از ملت و دولت ایران که با وجود فشارهای وارده توانسته اند در زمینه های مختلف پیشرفت کنند، ابراز امیدواری کرد که در آینده پیش رو، شاهد جهش و سرعت گیری اجرای توافق ها بین ایران و الجزایر باشیم. سفیر ایران در الجزایز نیز با اشاره به شرایط اقتصادی جدید ایران و الجزایر، توانمندی های ایران در زمینه های مختلف صنایع سبک و سنگین، معادن، پتروشیمی، برق، دارو، صنایع غذایی، کشاورزی، خودروسازی و احداث مسکن را به طور مبسوط تشریح کرد. عامری با اشاره به اینکه مقرر شده است کمیسیون عالی مشترک دو کشور به ریاست معاون اول رییس جمهوری ایران و نخست وزیر الجزایر تا قبل از پایان سال میلادی در الجزایر برگزار شود، خواستار استفاده از این فرصت برای ترسیم نقشه راه فعالیت های آتی در زمینه های مختلفِ مورد علاقة دو طرف شد. وی با استقبال از پیشنهاد اعزام هیات الجزایری به تهران، خواستار حضور نمایندگان سازمان های مرتبط با کمیسیون عالی مشترک در این هیات شد تا دو طرف بتوانند ضمن اطلاع از نیازهای جدید و اولویت های یکدیگر، راه های تحقق اهداف مشترک را بررسی کنند. اعزام یک هیات اقتصادی از الجزایر به تهران در مذاکرات اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با نخست وزیر این کشور مورد بحث قرار گرفته و ار آن استقبال شده بود. دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک ایران و الجزایر پس از گذشت 5 سال از برگزاری اجلاس اول، قرار است طی دو سه ماه آینده در الجزایر برگزار شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید