Performancing Metrics

«ترامپ» تهدیدی برای صلح و رفاه جهان است | اتاق خبر
کد خبر: 323793
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 17:47
زیگمار گابریل:
معاون صدر اعظم آلمان در اظهاراتی که بازتاب دهنده نگرانی عمیق دولتمردان اروپایی از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، وی را مانعی برای صلح و توسعه اقتصاد جهان نامید.

به گزارش اتاق خبر و  به نقل از رویترز، «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم آلمان با انتقاد از «دونالد ترامپ» برترین چهره جمهوریحواه رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از وی به عنوان یک راست گرایِ عوام فریب نام برد که افکار و سیاست هایش به منزله تهدیدی برای صلح و رفاه جهان است.  

اظهارات گابریل که در عین حال وزیر اقتصاد و رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز هست، روشن ترین نشانه مبنی بر تشدید نگرانی دولتمردان اروپایی در قبال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

همچنین  وی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه «ولت ام سونتاگ» آلمان که امروز یکشنبه منتشر شد، افرادی مانند ترامپ، «مارین لوپن» سیاستمدار فرانسوی و «خِیرت ویلدرس» سیاستمدار هلندی را هم ردیف با یکدیگر قرار داد و گفت: این عوام فریب های محافظه کار نه تنها تهدیدی برای صلح و انسجام اجتماعی هستند، بلکه مانعی برای توسعه اقتصادی هم به شمار می روند.

گابریل گفت: افرادی مثل ترامپ و لوپن به مردم وعده بازگشت به دنیای افسانه ای را می دهند که در آن فعالیت اقتصادی تنها در چارچوب مرزهای جغرافیایی هر کشور اتفاق می افتاد حال آنکه تاریخ نشان داده است که چنین اقتصادهای منزوی از شانس توسعه برخوردار نیستند.

وی در نهایت تاکید کرد: واجب است که برای توضیح راه حل صحیح جهانی سازی تلاش کنیم.

دولتمردان آلمان و دیگر کشورهای اروپایی که شاهد قدرت گرفتن ترامپ و تبدیل وی از یک نامزد بی اهمیت به درخشانترین چهره انتخاباتی جمهوریخواهان آمریکا هستند، با نگرانی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را دنبال می کنند.

آنچه که بیشتر مایه پریشانی خاطر دولتمردان اروپایی می شود، پراکنده گویی های ترامپ و در عین حال عدم تبیین یک سیاست خارجی دقیق از سوی وی است.

ترامپ کسی است که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را به دلیل اتخاذ سیاست درهای باز در قبال پناهجویان سوری متهم می کند، برای اخراج مسلمانان از آمریکا فراخوان می دهد، قصد ساخت دیواری طویل بین آمریکا و مکزیک  را دارد و اگرچه سرکوب داعش در عراق و سوریه را وظیفه آمریکایی ها نمی داند، در عین حال خواستار تداوم حضور همین آمریکایی ها در افغانستان است!    

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید