Performancing Metrics

گسترش حوزه های علمیه فساد را از بین می برد | اتاق خبر
کد خبر: 327142
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 19:44
آیتالله مکارم شیرازی:
حوزه نوشت؛ یکی از مراجع تقلید گفت: ساخت و تاسیس حوزه های علمیه در مناطق مختلف استان ها و شهرهای کشور مهمترین عامل از بین بردن فساد و هرج و مرج های اجتماعی است.

اتاق خبر - آیت الله مکارم شیرازی امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) منطقه پردیسان قم اظهارداشت: اسلام یک دین فرهنگی است و اولین حوزه علمیه توسط شخص نبی مکرم اسلام(ص) ساخته شده است.


وی افزود: جهاد در اسلام بسیار مهم است، اما مساله حوزه های علمیه از آن هم مهمتر و جایگاه بالاتری دارد، چرا که در آیات و روایات داریم که پیامبر فرموده اند؛ همه مسلمانان به میدان جهاد نروند و گروهی بمانند و احکام و اصول دین را فراگیرند و در اختیار مردم قرار دهند.
این مرجع تقلید ادامه داد: از این آیات و روایات برمی آید در عصر حاضر هم جدا از مسائل و دغدغه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مردم به مساله حوزه های علمیه و ساخت و تجهیز آن اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: من در ملاقات ائمه جمعه آنها را به ساخت حوزه های علمیه و مدارس علمیه سفارش می کنم، چون مسائلی که در خطبه ها بیان می کنید در حوزه های علمیه ریشه می گیرد و نهادینه می شود.
وی با بیان اینکه جایی که حوزه های علمیه ساخته می شود فساد و معضلات اجتماعی کم خواهدبود، اظهارداشت: مساله حوزه، مساله مهمی است و همه مسئولان باید نسبت به کمک و همیاری خیرّین نهایت همکاری را داشته باشند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش منطقه پردیسان را منطقه ای علمی و شهری فرهنگی توصیف کرد و افزود: در شهری که هزاران طلبه و دانشجو همراه با خانواده حضور دارد بدون تردید ساخت چنین حوزه ای ضرورت داشت اما ای کاش زودتر از این مدت این مهم اتفاق می افتاد.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در کنار علم آموزی، زبان آموزی باید صورت پذیرد چرا که بنا به گفته امام صادق(ع) علم ودانش از قم صادر خواهد شد و قطعا این علم به زبان فارسی نیست و یک طلبه محقق می بایست به زبان های روز دنیا مسلط باشد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید