Performancing Metrics

سرگذشت متفاوت از سردار تروا | اتاق خبر
کد خبر: 328666
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 18:23
نمایش «اودیسه» نوشته امین طباطبایی با کارگردانی آرش دادگر از روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه اجرای عمومی خود را در تالار حافظ آغاز می‌کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، تالار حافظ از روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه سال جاری میزبان نمایش «اودیسه» به نویسندگی امین طباطبایی و کارگردانی آرش دادگر می‌شود. در این اثر نمایشی که ساعت ۲۰ تاریخ یاد شده به صحنه می رود، کامبیز امینی، نگار عابدی، آرش دادگر، حسام منظور، امین طباطبایی، عمار عاشوری، سیاوش دادگر، امیر رجبی، مهراب رستمی، رسول مکوندی، جلال وفایی و رضا مرشد به عنوان بازیگر حضور دارند.

امین طباطبایی نمایشنامه را بر اساس اثر منظوم «اودیسه» نوشته و دراماتورژی آن را مهدی تاج الدین انجام داده است. ضمن اینکه امیر سرافرازیان طراحی صحنه، مرضیه برزی طراحی لباس، امیر رجبی طراحی پوستر و بروشور و رضا قاضیانی عکاسی این اجرا را بر عهده دارند. همچنین مهتاب شکریان و مهراب رستمی به عنوان دستیاران کارگردان، کاملیا غزلی به عنوان مدیر روابط بین الملل، سارا یحیی به عنوان مشاور فنی، مصطفی حسین خانی، امید نجومی و یاسمین هاشمی به عنوان دستیاران صحنه و سید مصطفی هاشمی نسب برای ساخت دکور، در تولید و اجرای نمایش «اودیسه» همکاری دارند.

«اودیسه» در ۳ روز اول اجرا با ۳۰ درصد تخفیف برای عموم مخاطبان اجرا می شود.

«اودیسه» اثر هومر، سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایساکا است. در این سفر که بیش از ۲۰ سال به درازا می‌انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش می آید. در نهایت ادیسیوس که همگان گمان می‌ کردند کشته شده است به وطن خود بازگشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزندانش کوتاه می‌کند. «اودیسه» در کنار «ایلیاد» دومین اثر حماسی هومر داستان‌سرای یونانی است. این کتاب که در اواخر قرن ۸ پیش از میلاد مسیح نگاشته شده است یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبیات مغرب‌زمین به شمار می‌آید.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید