Performancing Metrics

اروپا نمی‌تواند خانه میلیونها پناهجو باشد | اتاق خبر
کد خبر: 334307
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 19:32
هلموت کهل:
صدر اعظم اسبق آلمان، با نوشتن مطلبی برای یک نشریه آلمانی نسبت به افزایش تعداد پناهجویانی که به اروپا وارد می شوند، اظهار نگرانی کرده است.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری دویچه وله، هلموت کهل، صدر اعظم اسبق آلمان که رهبری این کشور را در دوران پرتلاطم اتحاد آلمان شرقی و غربی بر عهده داشت و مراحل اولیه یکپارچه‌سازی اتحادیه اروپا نیز در دوران تصدی وی صورت گرفت در مطلبی نسبت به تهدید صلح و آزادی در اتحادیه اروپا هشدار داد.

کهل در مقاله‌ای که امروز(یکشنبه)‌ در نشریه آلمانی "اشپیگل آم زونتاگ" منتشر شد، گفت سیاست پناهندگی فعلی اتحادیه اروپا نمی تواند مشکلاتی که هم پیش روی اروپا و هم پیش روی خود آوارگان است را برطرف کند.

وی که 86 سال دارد تصریح کرد: راه حل مشکل در مناطقی است که از درگیری تاثیر پذیرفته‌اند. راه حل این مشکل در اروپا نیست. اروپا نمی تواند تبدیل به خانه جدید میلیونها نفر انسان نیازمند در سراسر جهان شود.

این مقاله در حالی منتشر شده که کهل قرار است با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که شدیدا مورد انتقاد دیگر اعضای اتحادیه اروپا به دلیل سیاستهایش علیه ورود پناهجویان به این کشور از جمله از طریق ساخت حصار همراه با سیم خاردار در مرزها قرار گرفته، دیدار کند.

کهل در مقاله‌اش با اشاره به اوربان نوشت: ما آگاه هستیم که چیزهایی را از دست می دهیم و مبارزه برای پروژه اروپایی صلح و آزادی ارزش دارد.

همپیمانان هلموت کهل این مساله را که دیدار وی با اوربان به منظور ابراز مخالفت با آنگلا مرکل، صدر اعظم فعلی آلمان و حامی سابق وی انجام می‌شود را رد کرد. هورست سیهوفر، یکی دیگر از منتقدان آنگلا مرکل و رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان که خواهر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل محسوب می شود، همچنین هنگامی که در ماه مارس با ویکتور اوربان دیدار کرد مورد انتقاد قرار گرفت.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید