Performancing Metrics

چنبره سرمایه‌گذاران چینی بر صنعت اموال غیرمنقول آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 344449
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 10:10
علاقمندی بیش از حد اتباع چینی در خرید املاک و مستغلات در آمریکا و سرمایه گذاری آنان در اموال غیرمنقول این کشور که سال گذشته میلادی (2015) شتاب بی سابقه ای داشت، لقب بزرگترین خریداران خارجی منازل و املاک در این کشور را به آنان اختصاص داد.

اتاق خبر - رویکرد خرید املاک، شرکت و زمین در آمریکا توسط سرمایه گذاران چینی از چند سال قبل آغاز شد اما طی یک سال اخیر رشدی فزاینده داشت و بسیار چشمگیر بود.
آمارها نشان می دهد که بیشترین خانه و زمین را در آمریکا چینی ها خریداری کرده اند و تنها در سال گذشته میلادی میلیاردها دلار سرمایه از سوی این افراد به بازار اموال غیرمنقول آمریکا سرازیر شده است.
با توجه به تورم سرسام آور مسکن در چین بسیاری از مردم این کشور در حال خرید خانه در اقصی نقاط آمریکا هستند و به نظر می رسد تا چندی دیگر صنعت اموال غیرمنقول آمریکا تحت تسلط کامل سرمایه گذاران چینی قرار گیرد.
موسسه «روسان آسیا» در بررسی هایی که صورت داده به این نتیجه رسیده است که چینی ها مایل به خرید زمین، خانه، شرکت و هر نوع اموال غیرمنقول تجاری و مسکونی در آمریکا هستند.
همین موسسه خاطرنشان کرده است که در پنج سال گذشته سرمایه گذاران چینی 110 میلیارد دلار برای خرید اموال تجاری و مسکونی در آمریکا هزینه کرده اند.
بررسی های ایرنا در پکن نشان می دهد که بسیاری از مردم چین علاقه مند به سرمایه گذاری در آمریکا، ژاپن و کره جنوبی هستند و این گرایش برای خرید خانه در داخل چین فزاینده نیست.
این در حالیست که هر دو کشور کره جنوبی و ژاپن نیز اعلام کرده اند که سرمایه گذاران چینی فعالیت های خود را برای خرید مسکن و هتل در این دو کشور افزایش داده اند.
یکی از مناطقی که چینی ها علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در آن نشان داده اند، خرید خانه و اموال تجاری در جزیره گردشگری «جیجو» در کره جنوبی است.
از علت های مهم سرمایه گذاری چینی ها در کشورهای دیگر بخصوص کشورهای آسیای شرقی و آمریکا سهولت در سفرهای آنها به این کشور پس از خرید اموال غیرمنقول و دریافت روادید طولانی مدت از این کشورها و یا حتی گذرنامه است.
تارنمای «ژاپن تودی» می نویسد که این سرمایه گذاری های هنگفت باعث شده تا صنعت بی رونق اموال غیرمنقول در آمریکا از سال 2006 تاکنون جان دوباره بگیرد.
برخی از گزارش ها حاکی است که به رغم خروج بسیاری از سرمایه های خارجی از چین، ممکن است سرمایه گذاران چینی تا پنج سال دیگر 218 میلیارد دلار دیگر در صنعت اموال غیرمنقول آمریکا سرمایه گذاری کنند.
سال گذشته میلادی شرکت بیمه «آنبانگ» چین هتل «آستوریا» در نیویورک را با سرمایه 2 میلیارد دلار خریداری کرد و این در حالیست که در پنج سال گذشته چینی ها فقط 17 میلیارد دلار برای خرید اموال تجاری در آمریکا هزینه کرده بودند.
با این حال بیشترین سرمایه اختصاص داده شده مبلغ 93 میلیارد دلار برای خرید خانه از سوی چینی ها در آمریکا بوده و باعث شده است تا آنها از کانادایی ها که بیشترین سرمایه گذاری را در بخش اموال غیرمنقول آمریکا می کردند، ‌پیشی بگیرند.
آ‌مارها حاکیست که چینی ها به طور تقریبی برای خرید هر خانه در آمریکا نزدیک به 823 هزار دلار سرمایه گذاری کرده اند به طوری که ماه گذشته میلادی یکی از بزرگترین تجار و گروه‌های تجاری چین مجموعه 1400 هتل‌ «کارل سان» را که صاحب آن برند رادیسون است، خریداری کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید