Performancing Metrics

تعطیلی 120 واحد صنفی در سال گذشته به دلیل رکود | اتاق خبر
کد خبر: 355679
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 22:09
تحریم به این صنعت لطمات زیادی زد زیرا اکثر دستگاه‌هایی که در صنعت چاپ و لیتوگرافی استفاده می‌شود خارجی هستندو تکنولوژی برتر در این حوزه متعلق به آمریکا و اروپا است.

اتاق خبر: نایب رئیس اتحادیه مهر و پلاک  با اشاره به مشکلات مالیاتی این صنف اظهار داشت: هیچ فرد و هیچ صنفی در کشور وجود ندارد که به مالیات اعتقاد نداشته باشد و به دنبال عدم پرداخت آن باشد اما به شرطی که این مالیات‌ها براساس عدالت، عملکرد و درآمد  باشد.

بهادری ادامه داد: اگر این موارد رعایت شود مطمئن باشید دیگر هیچ واحد صنفی دو دفتر حسابداری نخواهد داشت. اکنون بعضی از ممیزهای مالیاتی حتی حاضر نیستند دفاتر ما را نگاه کنند در صورتی که در دسته ‌بندی مالیاتی به مودیان بند «ب» دفتر مشاغل اعطا می‌شود اما اداره مالیات حتی حاضر نیست دفاتری که خودش به اصناف داده را بررسی کند.

وی با اشاره به تحریم های بین‌المللی و تاثیرگذاری آن در این حوزه افزود: تحریم به این صنعت لطمات زیادی زد زیرا اکثر دستگاه‌هایی که در صنعت چاپ و لیتوگرافی استفاده می‌شود خارجی هستند و تکنولوژی برتر در این حوزه متعلق به آمریکا و اروپا است.

نایب رئیس اتحادیه مهر و پلاک ادامه داد: متاسفانه ما به سبب تحریم‌ها مجبور شدیم دستگاه‌های دسته دوم و مستهلک را وارد کشور کنیم و همین امر باعث کاهش بهره‌وری و افزایش قیمت تمام شده در این صنعت شد. از سوی دیگر به لحاظ سخت‌افزاری نیز صنعت چاپ ضربه زیادی دید.

بهادری تصریح کرد: رکود در کشور نیز باعث شد که در همه حوزه‌ها نقدینگی کم شود به همین سبب نزدیک به 35 درصد واحدهای صنفی ما با حداقل ظرفیت مشغول هستند و 15 درصد به طور کامل تعطیل شده‌اند. این 700 واحد صنفی ظرف 75 سال گرد هم آمده‌اند اما وقتی در یک سال 120 واحد صنفی تعطیل می‌شود این یعنی یک رکود شدید در کشور حاکم شده است.

نایب رئیس اتحادیه مهر و پلاک در پایان تصریح کرد: اکنون با این وضعیت اداره مالیات فشار را بر روی مشمولین بند«الف» و «ب» بیشتر کرده در حالی که ما سال گذشته یکی از بدترین سال‌های اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و همگان رکود را احساس کردند.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید