Performancing Metrics

ابهام در تصویب اصلاحیه بنزینی زنگنه | اتاق خبر
کد خبر: 356361
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 08:44
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: معلوم نیست که مجلس اصلاحیه بنزینی دولت و پیشنهاد زنگنه برای حذف کارت سوخت و تک نرخی باقی ماندن بنزین را تصویب کند.

اتاق خبر: قاسم خورشیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بیژن زنگنه وزیر نفت در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده که دولت در اصلاحیه بودجه سال ۹۵، حدف کارت سوخت و تک نرخی باقی ماندن بنزین را پیش بینی کرده است، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزی با این موضوع مخالف است، چطور می خواهد جلوی این اقدام را بگیرد؟ آیا رایزنی ها آغاز شده و آیا کارت سوخت در نهایت باقی می ماند یا خیر؟ گفت: این موضوع در حال حاضر از مسئله اختلاف نظر بین دستگاه‌های متولی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت نفت گذشته و تبدیل به قانون شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال‌جاری، دولت را مکلف به این کردند که سامانه هوشمند سوخت به قوت خود باقی بماند و عرضه سوخت به خودروها از طریق کارت سوخت باشد، تصریح کرد: درباره اصلاحیه نیز باید بگویم که هنوز اصلاحیه معلوم نیست. هنوز مشخص نیست که اصلاحیه به مجلس ارائه شود یا خیر و یا اگر اصلاحیه داده شود هم معلوم نیست که مجلس آن را تصویب کند و بهتر است که اظهارنظر در این باره را به وقتش موکول کنیم.

 ظاهرا پیشنهاد زنگنه وزیر نفت درباره حذف مصوبه بنزینی مجلس نهم و بنزین تک نرخی در اصلاحیه قانون بودجه آمده و قرار است احتمالا فردا یکشنبه اصلاحیه به مجلس ارائه شود.  

در جریان بررسی لایحه بودجه امسال، مجلس تصمیم گرفت که کارت هوشمند سوخت به قوت خود باقی بماند. بر اساس مصوبه مجلس دولت اختیار کامل برای تعیین میزان سهمیه و نرخ اول و دوم را دارد اما وزارت نفت مخالف این مصوبه است و پیشنهاد حذف مصوبه مجلس را داده است.

کامیون‌ها مجهز به سامانه ردیاب می‌شوند

خورشیدی همچنین درباره اعطای گازوئیل براساس GPS گفت: این پروژه از مهر ماه سال ۹۴ در کل کشور در حال اجرا است. در فاز نخست این پروژه تخصیص سوخت بر مبنای اسناد حمل در حال انجام است و حدود ۹ میلیون لیتر در روز منجر به کاهش مصرف سوخت توسط ناوگان حمل و نقل دیزلی شده است.

وی ادامه داد: در فاز دوم این پروژه، قرار بر این است که مجموعه ناوگان مجهز به ردیاب‌های الکترونیکی یا همان GPS  شوند که در آن صورت ناوگان حمل و نقل دیزلی درون شهری بر مبنای پیمایش داخل شهر خواهد بود و بر این مبنا به آنها سوخت تخصیص می یابد که با توجه به مصوبه دولت مربوط به بند «چ» ماده ۶ که درباره تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، خواهد بود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: دولت آئین نامه ای را در این زمینه اختصاصا تصویب کرده که براساس مصوبه، دولت باید تا مهر ماه سال ۹۵ مجموعه بیش از ۷۰۰ هزار ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور را مجهز به سامانه های ردیاب الکترونیکی کند. از هم اکنون هم تجهیز ناوگان به این سامانه ها آغاز شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با معرفی تعدادی از شرکت هایی که توانمندی نصب این سامانه ها و پشتیبانی از آنها را دارند، به اطلاعات رانندگان رسانده و آنها با مراجعه به این شرکتها باید ناوگان و کامیون خود را مجهز به سامانه ردیاب الکترونیک یا GPS نمایند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید